کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان به ناخدایی  با تجربه  نیاز دارد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان که بیش از ۲ میلیون فرهنگی و ۱۵ میلیون دانش آموز دارد، ناخدایی با تجربه کافی می خواهد،

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید کاظم دلخوش اباتری در ادامه جلسه علنی بعدازظهر امروز شنبه (30مرداد)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش خانواده 50 میلیون نفری دارد، 50 میلیون نفر از مردم به جایگاه وزیر آموزش و پرورش  چشم دارند. باید برای آموزش و پرورش و فرهنگ کشور در دولت جایگاه ویژه ای مدنظر قرار بگیرد. وزیر آموزش و پرورش با دارا بودن خانواده 50 میلیون نفزی باید جایگاه بالایی در هیات دولت داشته باشد. در حال حاضر افراد پخته تری هستند که می توان از آنها برای این تصدی استفاده کرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمی توان از فردی برای وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد که در بدنه این وزارتخانه نبوده است، زمانی که وزارت آموزش و پرورش دارای افراد پخته است، رأی به فردی خارج از این مجموعه توهین به وزارتخانه محسوب می شود. اعلام شد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مهدکودک و کودکستان تدریس کرده و مربی بوده است، تا جایی که ما می دانیم مهدکودک ها را بانوان اداره می کنند.

وی ادامه داد: برای انتخاب مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش به سابقه افراد نگاه می کنیم، در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در زمینه مطالبات فرهنگیان، معلمان و بازنشستگان عملکرد مناسبی نداشته و موفق نبوده است. آقای باغگلی نمی تواند در رفع مشکلات و تامین نیاز معلمان عملکرد مناسبی داشته باشد.

دلخوش گفت: وزیر پیشنهادی از سوی معاونت نظارت امتیاز 50 و نیم را دریافت کرده که کمترین نمره دریافتی در میان وزرای پیشنهادی است، در بررسی معیارهای کیفی که 9 شاخص دارد، تنها 2 مورد آن در برنامه وزیر پیشنهادی کامل است و مابقی آن وجود ندارد. از نظر انطباق برنامه ها با شرح وظایف وزارت آموزش و پرورش، از 42 شاخص تنها 15 شاخص تطابق دارد، 8 مورد همسو است و 19 شاخص ذکر نشده است. مجموعاً 27 وظیفه منطبق نیست.

وی تاکید کرد: کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان که بیش از 2 میلیون فرهنگی و 15 میلیون دانش آموز دارد، ناخدایی با تجربه کافی می خواهد، مردم و معلمان مطالبات بحقی از مجلس و دولت دارند و امروز نظاره گر عملکرد ما هستند که ببینند مجلس به کدام سمت حرکت می کند. ما باید در مسیر رسیدن به اهداف اسناد بالادستی حرکت کنیم.

همچنین جعفر قادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در عین اینکه یک وزارتخانه اقتصادی نیست ولی در عین حال گردش مالی بسیار بالایی به نسبت سایر وزارتخانه‌ها دارد.صندوق ذخیره فرهنگیان، وجود کلاس‌های کنکور و تقویتی، ساماندهی این حوزه حداقل به مدیری نیاز دارد که در حوزه‌های مختلف سابقه مدیریت داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی حرفی در زمینه آموزش و پرورش ندارد، آقای باغگلی در دانشگاه دارای رتبه استادیاری است و حتی نتوانسته طی چند سال گذشته پایه سنواتی خود را بگیرد چطور می‌تواند ادعا کند که در تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: حتی هیأت مدیره مجتمع رضوی نسبت به همکاری آقای باغگلی مخالفت داشته و ادامه کار آقای باغگلی در هیأت مدیره مجتمع رضوی نیز با وتو ممکن شده است.برخی موافقان عنوان می‌کنند که آقای باغگلی به آقای رئیسی نزدیک است، این مسئله ممکن است که شرط لازم باشد ولی شرط کافی نیست و وزیر پیشنهادی باید دارای حداقل‌ها بوده و به مسائل آموزش و پرورش مشرف و مسلط باشد.

 

این عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به سخنان منتقدان در مورد مخالفت با وزیر جوان خاطر نشان کرد: مگر ما با وزارت آقای زارع‌پور برای وزارت ارتباطات یا وزارت آقای خاندوزی برای وزارت اقتصاد مخالفت کردیم. اینجا محل آزمون و خطا نیست و صحنه مهم و حساسی است که با معیشت و زندگی جامعه بزرگ فرهنگیان سر و کار دارد.

کد خبر 1086730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha