هدف من در آموزش و پرورش تربیت دینی است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از اعتماد مجلس سند تحول را به گونه ای اجرا خواهیم کرد که جواب متقنی به مخالفان کشور و موافقان سند ۲۰۳۰ باشد گفت: سند ۲۰۳۰ را در هر روزنه ای باشد از بین می برم و هدف من تربیت دینی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در  ادامه جلسه علنی امروز بعدازظهر مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه هایش گفت: مسیر که آموزش و پرورش را نجات می دهد نیازمند جرات‌مندی است. آقای دلخوش! به حرف رئیس جمهور اعتماد کنید که گفت من در پیش دبستانی و مقاطع بالاتر، مربیگری و فعالیت داشته‌ام. به شما آدرس می‌دهند که پیش دبستانی هایی در شهر مشهد پسرانه اند و مربیانش نیز آقا هستند.

وزیر پینشهادی آموزش و پرورش اظهار کر: در مقطع پیش دبستانی مجتمع امام رضا این مدل اجرا کردند که تا دو سال دیگر قابل ارائه در آموزش و پرورش است و والدین را هم درگیر می کند. من اینجا هستم که کمک کنم نظام آموزش و پرورش از جنس تعلیم و تربیت شود. گام دوم محقق نمی‌شود که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی نسل کودک و نوجوان انجام دهیم.باورم این است که ما در حوزه تعلیم تربیت حرف‌های بسیار زیادی برای دنیای پرچالش از لحاظ دینی داریم.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزش در جامعه ما پائین آمده است،گفت: باید با تمام ظرفیت، نظام، دولت و مجلس پای کار بیایند تا این سرمایه‌گذاری بر روی کودک و نوجوان رخ دهد. از مشورت‌ها و گفت‌وگوها متوجه شدم شرایط پیچیده‌ای در آموزش و پرورش وجود دارد که برای حل آن باید وارد روش ها و مدل های جدید شویم و البته جرات اقدام جدید را هم داشته باشیم.

باغگلی با بیان اینکه حتماً اصلی‌ترین کار در آموزش و پرورش اجرای سند تحول است،گفت: برخی می گویند باغگلی جوان کم تجربه بوده؛ پس ناتوان است اما تصور من این نبوده و نیست.وزیر قرار است کار تیمی کند، در تیمش افراد جسور را بیاورد و حلقه بسته را بشکند و البته جوانان پرشور آموزش و پرورش را به کار گیرد. باید به جوانان درون آموزش و پرورش مهلت داده شود تا اقدام جدید رخ دهد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: ما باید جرات داشته باشیم بگویم جانب کدام دوگانه های داخل آموزش و پرورش را می گیریم. عده‌ای در آموزش و پرورش این وزارتخانه را با نگاه اعداد و ارقام می‌بینند و گروه دیگر که من جزو آنها هستم، معتقدیم آموزش و پرورش باید با نگاهی تربیتی پیش برود.

وی تاکید کرد: در جریان مدیریت در مدیریت اجرایی سطوح پایین، مهارت فنی ارجحیت دارد و در سطوح بالاتر، مهارت ادراکی جایگزین می شود و وزیر آموزش و پرورش در این جایگاه قرار می گیرد.

باغگلی با تاکید بر اینکه با توسعه مدرسه غیر دولتی موافق نیستیم،گفت:  معتقدم این مدارس زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است‌. ولی علت تمایل به مدرسه غیر دولتی این است که برخی اولیا کیفت را در مدرسه دولتی نمی بینند.سیاست ما کیفیت بخشی به مدارس دولتی خواهد بود. ما امروز فقط با مافیای کنکور رو به رو نیستیم بلکه مشکل ما کار نکردن و گرفتن انگیزه ار معلمان است.

وی  گفت: چالش اول ما عقب ماندگی در اجرای سند آموزش و پرورش است. ما نتوانستیم اهداف و راهکاری ۱۳۲ گانه آموزش و پرورش را اجرایی کنیم. آموزش و پرورش ما حکم بیماری را دارد که به عمل جراحی نیاز دارد. این بیمار با مشکل ایست قلبی هم رو به رو شده و باید فعالیت هایی که انجام می دهیم گام به گام و بر اساس سند راهبری بومی انجام شود.

وزیر پینشهادی آموزش و پرورش بیان کرد: اصلاح قانون اهداف و وظایف آموزش و پردش مصوب سال ۶۷ و قوانین مرتبط با جذب و به کارگیری فرهنگیان و اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و .... را در چند ماه آینده تقدیم مجلس می کنیم تا سند تحول آموزش و پرورش اجرا شود.

باغگلی گفت: بعد از اعتماد مجلس سند تحول را به گونه ای اجرا خواهیم کرد که جواب متقنی به مخالفان کشور و موافقان سند ۲۰۳۰ باشد .سند ۲۰۳۰ را در هر روزنه ای باشد از بین می برم و هدف من تربیت دینی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سازمان پژوهش باید شاخه ها و رشته های تحصیلی و مطالب حساس به تربیت جنسیت دخترانه و پسرانه را ارائه کند‌ باید تربیت دخترانه به وجود بیاید و آنچه در کشور ما درحال اجرا است تربیت پسرانه است. امروز تصمیم گیری های ما جنس مردانه دارد در حالی که قسمت اعظم دانش آموزان دختر هستند. ما ساختاری نداریم که نبض آموزش و پرورش را بگیریم. معلم قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت است و راه درست اعتماد به معلمان است.

کد خبر 1086740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha