شاخصه مسجد امام سجاد(ع)کرج حمایت از ۲۰۰ خانواده بی بضاعت است

شاخصه مسجد امام سجاد(ع) در خیابان برغان کرج مواسات و همدلی می نامند به ویژه آنکه بیش از ۲۰۰ خانواده بی بضاعت منطقه تحت پوشش این مسجد هستند.

خبرگزاری شبستان – البرز: قدمت مسجد حضرت امام سجاد(ع) واقع در خیابان برغان کرج به سال 1341 می رسد، مسجدی که در دوران انقلاب اسلامی 50 شهید را تقدیم نظام اسلامی  کرد.

 

مسجدی مردمی که همچنان حجت الاسلام محمدی سیستانی امامت آن را برعهده دارد و در سه نوبت نماز یومیه مباحث و مسائل ایمانی و مناسبتی روز را تبیین و تشریح می کند.

 

اما ویژگی شاخص این مسجد، توجه به مستضعفان و محرومان منطقه است، اجرای طرح های مواسات و همدلی در دوره های مختلف که همزمان با شیوع بیماری کرونا در این مسجد و با محوریت کانون فرهنگی هنری انجام شد یکی از نقاط قوت مسجد تلقی می شود.

 

مسجد حضرت امام سجاد(ع) واقع در خیابان برغان کرج را با شاخصه اول که همان 50 شهید دوران دفاع مقدس از این مسجد و شاخصه دوم مواسات و همدلی به محرومان می شناسند.

 

 

مسجد امام سجاد(ع) هیچ گاه تعطیل نیست

 

« محمد نیک روش» از پیشکسوتان منطقه و محله خیابان برغان کرج در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد امام سجاد(ع) در این نقطه از شهر کرج هیچ گاه تعطیل نیست و هیچ گاه نیز بدون برنامه نبوده است.

 

نیک روش ادامه داد: برپایی زیارت عاشورا، تلاوت کلام الله مجید، اردوهای زیارتی و تفریحی برای بانوان و آقایان از جمله اقدامات هدفمند این مسجد است ولی عمده فعالیت آن به اجرای طرح مواسات و همدلی برمی گردد.

 

این پیشکسوت مسجدی افزود: مردمی بودن شاخصه مساجد اسلامی است و این مسجد نیز در قالب مردمی اداره می شود و همین مطلب است که در محله جایگاه ویژه ای دارد.

 

وی اظهار کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان برای بهره مندی از کتابخانه مسجد از هزار جلد کتاب برخوردار است به آنجا می روند و ظرفیت مطالعه در این فضای مسجد یکی از مهمترین بسترهای جاذبه ای آن است.

 

ارتباط ۲ سویه کانون فرهنگی هنری مسجد با پایگاه بسیج 

 

« رسول پهلوانی» نیز در همین خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در زمینه فعالیت مسجد گفت: این مسجد از کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه بسیج برخوردار است که هم افزایی فکری و فرهنگی این دو نهاد کنار یکدیگر این مسجد را در حد مسجد تراز اسلامی سوق داده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام سجاد(ع) افزود: این مسجد در طول دوران دفاع مقدس 50 شهید تقدیم کرده است که برجسته ترین آنان شهید نامجو، شهید ناحی، شهید رزاقی و .. است.

 

وی با اشاره به اهمیت لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اجرای طرح مواسات و همدلی بیان کرد: مبنای عملکردی فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت امام سجاد(ع) براساس هم افزایی و همدلی با نیروهای پایگاه بسیج است. 

 

وی در خصوص روند فعالیت کانون فرهنگی مسجد بیان کرد: کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) در این مسجد از سال 93 آغاز به کار کرد و شاخص فعالیت خود را براساس آموزش مقدماتی کلاسیک مداحی با حضور استاد حاج غلام زین العابدین نهاد.

 

پهلوانی تصریح کرد: از زمان فرمایش رهبری مبنی بر اجرای مواسات و همدلی مسجدی ها پای کار آمدند و با جمع آوری کمک های مردم اقدام به تهیه و توزیع ارزاق معیشتی به محرومان کردند.

 

به گفته وی، تأسیس صندوق قرض الحسنه، احیاء طرح السابقون، برپایی دوره های طرح اوقاف فراغت و دوره های آموزشی مداحی از محورهای مبنایی فعالیت این مسجد است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام سجاد(ع) کرج توضیح داد: هم اکنون با تلاش های صورت گرفته از طرف امام مسجد و هیئت امنای مسجد۲۰۰ خانواده بی بضاعت تحت پوشش مسجد هستند.

 

رویکرد فعالیت کانون های مساجد هم افزایی با پایگاه های بسیج است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: کانون فرهنگی هنری خیابان برغان کرج از جمله کانون های فرهنگی هنری موفق مساجد استان البرز است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: روند فعالیت های مسجد حضرت امام سجاد(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری در قالب آموزش به ویژه آموزش مداحی است که در این خصوص نیز موفقیت های خوبی را کسب کرده اند. 

 

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی با فعالان پایگاه بسیج مسجد از دیگر نقاط قوت و ویژگی های ممتاز مسجد است که همواره قابل نظر و تأمل بوده است؛ مشارکت در برنامه ها از جمله اقدامات و رویکردهای کانون فرهنگی هنری مسجد امام سجاد(ع) با پایگاه این مسجد است.

 

 

کد خبر 1086745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha