کربلا، صحنه تقابل راویان و راعیان دین بود/نسل جوان به دنبال چرایی شهادت امام حسین(ع) است

یک کارشناس دینی گفت: در کربلا راویان دین در مقابل راعیان و عاملان دین قرار گرفتند و با روایت دین به جنگ رعایت آن آمدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی در جمع تعدادی از اعضای بسیج اساتید کشور گفت: کربلا صحنه تقابل بین روایت کنندگان و رعایت کنندگان دین بود. زیرا دین گاهی رعایت می شود و گاهی هم روایت می شود اهلبیت علیهم السلام دین را رعایت کردند و جایگاه واقعی آن را با عمل خود برای دیگران تبیین کردند نه اینکه همانند بسیاری بشنوند و روایت کنند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: در کربلا راویان دین در مقابل راعیان و عاملان دین قرار گرفتند و با روایت دین به جنگ رعایت آن آمدند و رعایت کنندگان دین در این نبرد نابرابر به حسب ظاهر شکست خوردند. 

 

حجت الاسلام صدیقی گفت: در کربلا راعیان دین در مقابل راویانی قرار گرفتند که نه تنها از فضائل اخلاقی بلکه از شئون انسانیت نیز بهره ای نبرده بودند. دین را منهای امامت و ولایت تفسیر می کردند و بر خواسته خود در این راستا پافشاری می کردند که نتیجه آن شهادت انسان کامل و اصحابش بود. 


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان تصریح کرد: هنگامی که درک عقلانی با مکارم اخلاقی پیوند بخورد بصیرت در دین را برای انسان به ارمغان می آورد بصیرتی که در سایه آن دین را رعایت خواهد کرد نه صرفا روایت و تفسیر به رای خود، بصیرتی که در یاران حسین بن علی علیه السلام به تمام و کمال دیده شد و آنان را تا مرز شهادت پیش برد.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: نسل جوان به دنبال چرایی شهادت امام حسین علیه السلام در کربلاست نه چگونگی شهادت ایشان، لذا تحلیل و بررسی واقعه عاشورا بر مبنای عقلانیتی صحیح رمز جذب جوانان به حقیقت واقعه کربلا دانست.

کد خبر 1086783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha