نباید جایگاه مساجد را دست‌کم بگیریم

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نباید جایگاه مساجد را دست‌کم بگیریم و باید از این ظرفیت برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم چرا که مساجد می‌تواند بهترین کارکرد را در این خصوص داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله حسینی بوشهری امروز(شنبه ۳۰مرداد)در دیداراعضای ستاد مساجداستان قم وجود مدیریت‌های متعدد و متولیان مختلف در مساجد را از مهمترین آسیب‌های جدی در مساجد دانست و افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی و متولی مساجد برای رهایی از این سردرگمی و چند دستگی از بین خود فرماندهی را انتخاب کنند و با مدیریت و همکاری فرمانده برنامه‌های مساجد را سر و سامان دهند.

 

رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز همه رزمندگان در حول محور یک فرمانده به جنگ و نبرد علیه دشمن می‌پرداختند و امروز هم مساجد باید فرماندهی را داشته باشند که شورای مساجد و دستگاه‌های فرهنگی بتوانند با هماهنگی فرمانده به جنگ فرهنگی دشمن بروند و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مساجد در راستای تقویت باور‌ها و اعتقادات نسل جوان استفاده کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: نباید جایگاه مساجد را دست‌کم بگیریم و باید از این ظرفیت برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم چرا که مساجد می‌تواند بهترین کارکرد را در این خصوص داشته باشد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه یکی دیگر از آسیب‌هایی که در این روز‌ها دیده می‌شود این است که برخی مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است، اما امام جماعتی که باید در مسجد کارکرد داشته باشد و فعال باشد، به دستگاه اداری یا به مدرسه میرود تا در آنجا نماز احیا کند در حالیکه اولویت باید برپایی نماز در مساجد و احیای برنامه‌های فرهنگی در مساجد محلات باشد.

 

جانشین سپاه استان قم هم در این دیدار با ارائه گزارشی گفت: از ابتدای شروع کرونا شهر قم به یکصد و بیست محله با محوریت مسجد تقسیم شد که در این محلات برنامه‌های متنوعی در راستای محرومیت زدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های آموزشی به مرحله اجرا درآمد.

 

وی توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند بازسازی ۱۳۰ باب منزل، پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اجاره بها برای خانواده‌های بی بضاعت، تامین ۴۸۰ جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان، آزادی ۵۲ زندانی بدهکار، در محلات را از مهم‌ترین فعالیت‌های این طرح بر شما برشمرد.

 

کد خبر 1086796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha