کارگاه آموزشی تحکیم خانواده بر مدار عشق حسین (ع) در بندرعباس برگزار شد

کارگاه آموزشی تحت عنوان « تحکیم بنیان خانواده » با حضور ۴۰۰ کاربر در بستر فضای مجازی و به صورت برخط(آنلاین) تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « معصومه ذکی پور »، مشاور و روانشناس سلامت و زوج درمانگر و مدرس دانشگاه در این کارگاه که به همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان و کلینیک فرتاک برگزارذ شد، عنوان کرد: خانواده بنیادی‌ترین و کوچکترین نهاد در جامعه محسوب می شود که وظیفه تربیت افراد جامعه را بر عهده دارد و تحکیم خانواده مهمترین وظیفه اعضای خانواده است و این موضوع تضمین ساختن نسل موفق برای آینده کشور است. 


وی افزود: ضرورت ازدواج،مهارتهای زندگی زناشویی،مهارت ارتباط مؤثر، مهارتهای حل مسئله و تعارض، کنترل احساسات، کنترل خشم، برخورد های عاقلانه با مشکلات و حوادث و مسائلی از این دست همگی مهارت است و همه باید در خانواده با این مهارت ها آشنا شده و با تمرین های مستمر آن را در زندگی بکار گیرند. 


مشاور و روانشناس سلامت و زوج درمانگر و مدرس دانشگاه ادامه داد: آسیب های خانوده امروز به دلیل ویروس منحوس کرونا بیش از ایام دیگر است و در صورت غفلت ما ، بخش کثیری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد .
 

ذکی پور اضافه کرد: متاسفانه در کشور و بخصوص مدارس و دانشگاهها خلاء آموزش مهارتهای زندگی بصورت جامع به افراد جامعه کاملاً محسوس هست که می توان با برگزاری کارگاههای آموزشی تا حدودی چنین خلائی را برطرف نمود. با توجه به حجم و تعداد مسائل زندگی امروزی، گاهی مسائل اخلاقی و ارزشی فراموش می شود که در این کارگاهها علاوه بر یادآوری بخشی از این موضوعات و بیان مسائل با توجه به مقتضیات زمانی به تحکیم خانواده کمک نمود. در واقع نجات سلولهای پیکر جامعه و همچنین موجب ارتقاء سطح دانش خانواده و جامعه می شود.


وی افزود: با این گونه آموزشهای علمی و منسجم و هدفمند باعث جلوگیری از افزایش خرافات، شایعات سردرگمی افراد جامعه می شود و جلوی انتشار اطلاعات نادرست و غیر واقعی و در نتیجه فرصت سوق دادن زندگی افراد به هنجارهای صحیح فراهم می شود.


این مدرس دانشگاه به تشریح اهمیت موضوع تخصص گرایی شغلی در جامعه امروز پرداخت و اظهار کرد: شرایط زندگی امروزی باعث شده که مهارتهای دستیابی به  نیازهای عمومی افراد کاهش یابد، بنابراین مشاورین بصورت علمی و تخصصی مهارتهای زندگی را را فرا گرفته و به افراد جامعه کمک می کنند تا با سلامت روان و حتی جسمی از زندگی بهتری برخوردار باشند.


وی با اشاره به اینکه امروزه هم فعالیت مشاورین به صورت تخصصی در حوزهای مختلف مانند خانواده فعالیت می کنند، پیشنهاد کرد که افراد قبل از مراجعه به مشاور، از تخصص و زمینه فعالیت  آن آگاهی داشته باشند.


ذکی پور با بیان اهمیت دین و دستورات خداوند برای زندگی سراسر موفق و شاد برای انسانها، به اهمیت و نقش این دستورات در زندگی اشاره و عنوان کرد: باور به دین و دستورات خداوند مهربان کمک می کند که معنای زندگی برایمان بیشتر ملموس شود و اگر این دینداری با معنا و مفهومی که برای رضایت خدا و برآمده از دل خودشان و خالصانه باشد به عبارتی دیگر از روی ریا و تظاهر نباشد، در تحقیقات نشان داده، موجب سلامت روان با ضریب  بسیار بالایی می شود.


« محدثه درویشی »، مسئول کانون مشاوره و مددکاری دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان نیز گفت: از آنجایی که اسلام سفارش موکد و بیشماری در خصوص تشکیل و تحکیم کانون ارزشمند و مستحکم خانواده دارد و آنرا از بالاترین عوامل موفقیت و خوشبختی افراد و سرچشمه شکل گیری افراد می داند و همچنین باتوجه به رسالت خطیر دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان بر آن هستیم از این فرصت پیش آمده کرونا آموزش ها را در تمام استان گسترش دهیم.


وی با اشاره به علاقه مندی اقشار مختلف به توفیق خادمی امام رضا(ع) و رهنمودهای تولیت آستان قدس مبنی بر بهره گیری از تمام ظرفیتهای جامعه برای گسترش مهر امام رضا، از تمام آحاد جامعه در هر تخصصی دعوت بعمل آورد تا به یاری افراد جامعه بشتابند.

 

 

کد خبر 1086862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha