زارع پور حتی یک روز سابقه کار در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زارع پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد حتی یک روز سابقه کار دراین وزارتخانه ندارد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،محمود عباس زاده مشکینی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(31مرداد)مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خطاب به معاون اول رئیس جمهور ،گفت: در وهله اول لازم است کابینه اصولا باید در کنار کارآمدی، مظهر و تجلی وحدت ملی و انسجام اجتماعی باشد و مردم آذربایجان انتظار داشتند که دو یا سه وزیر در کابینه داشته باشند که این پیام ما را به رئیس جمهور برسانید.

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در توسعه کشور دارد اظهار کرد:  وزارت ارتباطات ،یک وزارتخانه زیربنایی است و شاهرگی را باز می کند که تمام وزارتخانه های دیگر باید در آن مسیر توسعه خود را دنبال کنند.ما باید برای همه وزارتخانه ها از فردی استفاده کنیم که دارای دو مؤلفه خواستن و توانستن باشد. ما در انگیزه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شکی نداریم اما باید بگوییم وی تخصص و تجربه لازم برای تصدی این وزارتخانه را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه زارع پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد گفت: ۹۵ درصد از وظایف و مأموریت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساختی است، آقای زارع پور حتی یک روز سابقه کار در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد در حالی که این وزارتخانه و چند اپراتور آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند و زارع پور بدون سابقه چگونه می خواهد این وزارتخانه را اداره کند؟ نمی شود وزارتخانه ای با این اهمیت را به یک فردی کم سابقه سپرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئله دیگر درباره زارع پور آن است که وی هنوز موضع خود را به صورت شفاف درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح نکرده است و باید در صحن علنی مجلس بگوید که بالاخره با این طرح موافق یا مخالف است.

سید غنی نظری  نیز در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: سابقه  فعالیت آقای زارع پور با وزارت ارتباطات  سنخیتی ندارد و وی نمی‌تواند این وزارتخانه را به خوبی اداره کند.تجربه و نخبگی به تنهایی کافی نیست و باید وزرا تجربه لازم را هم برای تصدی وزارتخانه‌ها داشته باشند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: زارع‌پور در شبکه‌های مجازی کشور و شبکه‌های خارجی عضو نیست که یا با موبایل خودش در این شبکه‌ها عضو نشده یا آنکه به این پلتفرم‌ها اعتقادی ندارد.

وی فقدان روحیه شفافیت در وزیر پیشنهادی ارتباطات را از دیگر نقاط ضعف زارع پور عنوان کرد و گفت: وی در یک کمیسیون می‌گوید با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مخالف است و در کمیسیون دیگر از جمله کمیسیون فرهنگی که اکثر اعضای آن با این طرح موافق هستند، موافقت خود را اعلام کرده بنابراین باید به صورت شفاف موضع خود را در این باره مطرح کند.

کد خبر 1086874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha