مسجد باید در سبد زندگی مردم قرار گیرد/۹۷ درصد شهدای کشور مسجدی بودند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه مسجد باید در سبد زندگی مردم قرار گیرد، گفت: طبق تحقیق ۹۷ درصد از شهدای ایران اسلامی مسجدی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین «موسی برسیاه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج به آیه 18 سوره توبه «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ» اشاره کرد و گفت: همزمان با سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی، 30 مرداد ماه مصادف با بیست و یکم اوت سال 1969 میلادی (30 مرداد 1348) به عنوان «روز جهانی مسجد» نام گذاری شده است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد که حدود 6 ماهی است عهده دار این مسئولیت شده، اظهار کرد: هدف از نام گذاری این روز تبیین قداست، عظمت مسجد، ارج گذاشتن به نقش این مکان معنوی و صیانت از آنها به عنوان مکان های امن الهی است.

 

وی ادامه داد: خداوند مساجد را به مکانی برای رسیدن به قله قرب الهی می داند و این مکان را به ره پویان وصال معرفی می کند.

 

حجت الاسلام برسیاه یادآور شد: صاحب اصلی مساجد خداوند متعال بوده که در این مکان میزبان بندگان مومنی است که برای خداوند بندگی می کنند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام پس از هجرت به مدینه در نخستین گام به جهت تحقق حاکمیت الهی، اقدام به تاسیس نهادی دینی و تحکیم پایه های حکومت اسلامی تحت عنوان مسجد کرد.

 

وی ابراز داشت: هدف از تاسیس و ساخت مسجد توسط پیامبر اعظم، گسترش دین اسلام و ارزش های اسلامی و الهی از این پایگاه به جامعه بود.

 

حجت الاسلام برسیاه تاکید کرد: شکل گیری نهضت جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی رژیم منحوس طاغوت به ابتکار حضرت امام (ره) با محوریت قراردادن مسجد صورت گرفت.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد را پایگاه اصلی و اقبال مردمی به نظام اسلامی دانست و افزود: مساجد به عنوان مرکز روشنگری علما و سنگر مستحکم مبارزه همه جانبه در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه ریشه و خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون مساجد بوده و هستند، خاطرنشان کرد: طبق تحقیق 97 درصد از شهدای ایران اسلامی مسجدی بودند.

 

حجت الاسلام برسیاه گفت: امام خمینی (ره) «مساجد را به وجودآورنده نهضت اسلامی» می دانند و مقام معظم رهبری از مساجد به عنوان «بهترین پایگاه برای رسیدگی به امورات مردم» یاد می کنند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در ایام کرونا نیز توصیه مقام معظم رهبری بر محوریت قرار دادن مساجد به عنوان مکانی برای شناسایی بهتر نیازمندان قرار گرفت.

 

وی یادآور شد: در تاریخ قیام کشورهای شمال آفریقا مثل الجزایر و دیگر کشورهایی که سال ها زیر سلطه فرانسه بودند، قیام آنها از مساجد آغاز شد.

 

حجت الاسلام برسیاه خاطرنشان کرد: امروز دشمن به جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی به جوامع اسلامی واقف شده و همه تلاش خود را به کار بسته تا به تخریب این مهم و تنزل جایگاه آن بپردازد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در فرهنگ اسلامی ارزش و اعتبار بسیاری برای مسجد قائل شده و همگان را به حضور در این مکان مقدس تشویق و سفارش کرده است.

 

با اشاره به اینکه خداوند به دلیل مسجد رفتن و عبادت پروردگار گناهان مومنین را مورد عفو و بخشش قرار می دهد، اظهار کرد: اهالی مسجد به جهت حضور در مسجد و اقامه نماز به جماعت در این مکان امن الهی در میان سایر مردم از رتبه برتری برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام برسیه وجود مسجد در هر شهر، منطقه و محله ای را نماد فرهنگ دینی و پیشرفت فرهنگی آن منطقه دانست و گفت: هرچه در این مناطق مساجد بیشتر باشند، آسیب های اجتماعی در این مناطق کمتر است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود مساجد در شهر یاسوج و استقبال خوب مردم از این مکان ها، افزود: این مکان ها دارای امامان جماعت جوان، پرتلاش و مردمی هستند و ضرورت دارد از آنها حمایت های لازم را داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بزرگ ترین سرمایه روز قیامت مساجد هستند، چون عبادت خداوند در مسجد ثواب ارزشمندی نصیب انسان می کند.

 

حجت الاسلام برسیاه با بیان اینکه مردم شهر یاسوج ولایت مدار، ارزشی، شجاع، دیندار، معتقد به مبانی اسلام و همه شیعه علوی هستند، اذعان کرد: طبق آمار مناطق و شهرک هایی در مرکز استان وجود دارد که فاقد مسجد بوده و این موضوع به جهت باور عمیق دینی مردم در شان هم وطنان ساکن در مرکز استان نیست.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه مسجد باید در سبد زندگی مردم قرار گیرد، گفت: مرکز رسیدگی به مساجد در تهران دفتر مقام معظم رهبری و در استان ها زیر نظر نماینده ولی فقیه در هر استان فعالیت دارد.

 

وی اظهار کرد: با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج این مرکز مردمی تاسیس شد و در ادامه راه نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم.

 

حجت الاسلام برسیاه با بیان اینکه در طول 6 ماه گذشته کلنگ احداث چهار مسجد در استان به زمین زده شد، گفت: با تدابیر و رایزنی های صورت گرفته، هم اکنون کارهای مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به این مرکز واگذار شده و نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

کد خبر 1086906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha