مشی سیاسی امام سجاد (ع) در میدان جنگ نرم الگویی برای جوانان است

حجت الاسلام رمضانی گفت: رفتار، مشی سیاسی و عملکرد امام سجاد (ع) در میدان جنگ نرم علیه دشمنان و روشنگری های ایشان بعد از واقعه عاشورا، الگویی برای همه جوانان است.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: امام سجاد (ع) در حرکت تاریخ ساز و واقعه عاشورا همراه پدرشان امام حسین (ع) بودند و بعد از شهادت پدرشان و در سخت ترین شرایط، رهبری شیعیان را بر عهده گرفتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: امام سجاد (ع) در مدت 35 سال حیات پر برکت شان بعد از واقعه عاشورا به روش های مختلف، با سخنرانی ها و موضع گیری های قاطعانه و ایجاد  جنگ نرم علیه دشمنان توانستند نهضت حسینی را در جامعه زنده نگه دارند.

 

وی عنوان کرد: رفتار، مشی سیاسی و عملکرد امام سجاد (ع) در میدان جنگ نرم علیه دشمنان و شرایط حساس و خفقان آن دوران و روشنگری های ایشان بعد از واقعه عاشورا، الگویی برای همه جوانان است.

 

حجت الاسلام رمضانی در ادامه اعلام کرد: بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) اقدامی است که در مجموعه کانون های مساجد باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، از این رو کانون ها می توانند از 12 تا 25 ماه محرم برنامه هایی را برای بزرگداشت مقام این امام بزرگوار برگزار کنند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به فعالیت پررنگ کانون ها در حوزه مواسات و کمک مومنانه، این امر می تواند با تشکیل مرکز نیکوکاری مزین به نام امام سجاد (ع) در مساجد و با همکاری کمیته امداد به صورت جدی تر دنبال شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه حفظ صلوات خاصه امام سجاد، برگزاری نشست ها و همایش ها در بستر فضای مجازی، اجرای طرح نذر امام سجاد (ع) با هدف کمک به نیازمندان و آزدسازی زندانیان از دیگر برنامه های پیشنهادی است که کانون ها می توانند اجرا کنند.

 

وی یادآور شد: یکی از برنامه هایی که در کانون های مساجد استان اجرا می شود در حوزه ترویج فرهنگ صحیفه خوانی است که در این ایام این مهم می تواند به صورت پررنگ تر در کانون ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1086915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha