بیش از ۹۰ درصد هیات های عزاداری پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند

استاندار اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد هیات های عزاداری در دهه اول محرم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» گفت: از آن دسته از معدود هیات هایی که در عزاداری به پروتکل های بهداشتی توجهی ندارند، استدعا داریم برای حفظ سلامتی مردم دستورالعمل ها را مراعات کنند.

 

استاندار اردبیل افزود: در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی برابر قانون برخورد می شود.

 

این مقام مسئول تکمیل ظرفیت بیمارستان ها را یادآور شد و اظهار داشت: همزمان با برگزاری عزاداری ماه محرم شاهد تکمیل تخت های بستری و بالا رفتن میزان شیوع کرونا در استان هستیم.

 

بهنامجو تصریح کرد: بر خلاف اینکه بیمارستان ها تکمیل شده ولی نمی گذاریم مردمی که احتیاج به بستری دارند، زیاد منتظر بمانند.

 

وی بیان کرد: در راستای آسایش بیماران امکانات را افزایش می دهیم ولی  تامین امکانات و نیروی انساني بسیار مشکل است.

 

بهنامجو با اشاره به افزایش ده برابری بستری ها نسبت به محرم سال گذشته ادامه داد: بزرگترین گروه های شبیه خوانی و تعزیه اردبیل اعلام کردند که به خاطر حفظ سلامتی مردم مراسم برگزار نمی کنند.

 

استاندار اردبیل یادآور شد: سرعت انتشار ویروس بسیار بالاست و تلاش می کنیم با اقناع سازی مردم از بروز هر گونه اجتماع عزاداری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری کنیم.

کد خبر 1086960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha