مدارس زلزله زده خراسان شمالی پیش از مهرماه تعمیر می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: تعمیرات مدارس زلزله زده در شهرستان های گرمه و جاجرم، پیش از مهرماه انجام می شود.

«امین فلاح» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: پنج باب مدرسه در روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم در زلزله بهار امسال نیاز به تعمیر پیدا کرد البته این خسارت ها خللی در بهره برداری از این مکان ها ایجاد نکرده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تعمیر این مدارس روستایی 300 میلیون تومان برآورد شده که با پیگیری های مدیریت بحران استانداری، این اعتبار مورد نیاز جذب می شود.

 

فلاح با اشاره به اینکه در زلزله بهار امسال دو مدرسه نیاز به بازسازی پیدا کرده است که در این زمینه حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهارداشت: در زلزله بهار امسال مدرسه روستای عمارت و روستای بهار دچار خسارت شدید شد که نیاز به بازسازی پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تخریب و بازسازی مدرسه روستای عمارت با تخصیص اعتبار آغاز خواهد شد، گفت: اجرای این پروژه یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و تلاش داریم این پروژه تا مهرماه سال آتی آماده بهره برداری شود.

 

وی افزود: مدرسه 6 کلاسه روستای بهار در بخش شوقان شهرستان جاجرم هم که در زلزله دچار خسارت شد، بازسازی می شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: بازسازی مدرسه روستای بهار هم سه میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد که در اولویت بعدی است.

 

 


 

کد خبر 1086988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha