۱۲ درصد از مردان خراسان شمالی به نام «حسین» نامگذاری شده اند

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نام حسین و ترکیبات آن بر ۱۲ درصد از مردان این استان نامگذاری شده و از ابتدای تشکیل استان ۵۸ هزار و ۹۳۴ ولادت به نام مبارک «حسین» و ترکیبات آن نامگذاری شده است.

«علی زاهدی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در چهار ماهه سال جاری چهار هزار و ۶۲۳ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که ۴۷ نفر از پسران با نام مبارک «حسین» و ۲۸ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: از ابتدای تشکیل این اداره کل، ۱۲هزار و ۲۲۴ ولادت با نام مبارک «ابوالفضل» و ترکیبات آن و ۱۵هزار و ۹۴۷ ولادت با نام مبارک «عباس» و ترکیبات آن ثبت شده است.

 

وی اظهارداشت: در چهار ماهه سال جاری هم ۴۱  نفر از پسران استان با نام مبارک «ابوالفضل» و ترکیبات آن و ۳۵ نفر نیز با نام مبارک «عباس» و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس این اداره کل چهار هزار و ۶۴ ولادت با نام مبارک «سجاد» و ترکیبات آن ثبت شده و ۷۶۰ ولادت با نام مبارک «زین العابدین» به ثبت رسیده و در چهار ماهه امسال هم هفت نفر از پسران استان با نام مبارک «سجاد» و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

زاهدی نیا، پنج نام منتخب مردان در سال ۹۹ را هم به ترتیب «امیرعلی»، «محمد»، «آریا»، «امیرحسین» و «علی» و در چهار ماهه سال جاری نیز «امیرعلی»، «علی»، «محمد»، «آریا» و «حسین» ذکر کرد.

 

وی گفت: از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان ۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر به نام مبارک «زینب» و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه ۴.۵ درصد از زنان استان به نام مبارک «زینب» نامگذاری شده اند، اظهارداشت: در چهار ماهه سال جاری هم ۲۶ نفر از دختران با نام مبارک «زینب» و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

زاهدی نیا گفت: پنج نام منتخب زنان در سال ۹۹ به ترتیب «فاطمه»، «زهرا»، «آوا»، «رستا» و «آسنا» و در چهار ماهه امسال نیز «فاطمه»، «زهرا»، «رستا»، «آوا» و «آسنا» است.

 

 

 

کد خبر 1087017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha