مسجد در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه نقش دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: مسجد در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه نقش دارد و امنیت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حسن عسگری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در مراسم تجلیل از ائمه جمعه و ارکان انون‌های مساجد برتر شهرستان سنندج که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از خلقت انسان رشد و تکامل معنوی انسان است و راه رسیدن این تکامل عبادت پروردگار متعال است.

 

وی افزود: عبادت مسیر تکامل انسان است و مساجد بهترین مکان و پایگاه برای عبادت پروردگار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج بیان کرد: مسجد در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه نقش دارد و امنیت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبیت می کند و برای رسیدن به این امنیت روش‌هایی وجود دارد که تقویت روحیه معنوی و ارتقای سطح معنوی جامعه از این روش‌ها است.

 

عسگری با اشاره به اینکه مساجد می‌تواند مکان موثری برای پر کردن اوقات فراغت افراد به ویژه نوجوانان و جوانان باشد، خاطرنشان کرد: ریشه کن کردن ناهنجاری‌های اخلاقی، بازدارندگی جامعه از جرم و جنایت و تربیت همسایگان سالم نیز از دیگر کارکردهای مساجد به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه مسجد می‌تواند خلاء‌های مادی و معنوی جامعه را پر کند، اضافه کرد: مسجد در عصر پیامبر اکرم(ص) نقش‌های زیادی ایفا می‌کرد که اجرای آموزش‌های نظامی و دینی و آماده سازی برای جهاد در راه خدا در مساجد از جمله این نقش‌ها بود.

 

در این مراسم سه نفر از ائمه جمعه و ارکان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال شهرستان سنندج تجلیل شدند.

 

این مراسم با عنوان جشنواره اسوه‌ در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1087073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha