۳۰ درصد جمعیت استان ایلام  واکسینه شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: ۳۰ درصد جمعیت استان ایلام واکسینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «جمیل صادقی فر» روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای استان با ابراز نگرانی از روند انتشار ویروس و همه گیری آن، اظهار کرد: آمار نگران کننده مرداد ماه بی سابقه بوده و نه تنها ابتلا و بستری خانوادگی شده بلکه فوتی ها نیز به خانوادگی شده است.

 

وی گفت: در هفته آخر مرداد ماه تعداد نمونه گیری ها در طرح شهید سلیمانی ۳۰ درصد، تعداد مبتلایان ۳۲ درصد و بستری ها نیز ۵۶ درصد افزایش داشته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص واکسیناسیون در استان نیز اظهار کرد: ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده است و کل واکسن دریافتی ۲۰۱ هزار و ۳۶۸ دز بوده و تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز تزرق شده است.

 

صادقی فر ادامه داد: از مجموع واکسن های تزریق شده ۱۲۵ هزار و ۶۰۸ دز مربوط به نوبت اول و ۳۸ هزار و ۵۳۵ دز نیز مربوط به نوبت دوم است.

 

وی با بیان اینکه باید تزریق دز دوم واکسن مورد توجه قرار گیرد، گفت: تزریق واکسن در شهرستان های بدره ۸۱ درصد، دره شهر ۶۹ درصد، آبدانان ۶۵ درصد و سیروان با ۶۱ درصد بالاترین میانگین تزریق در استان را دارا هستند.

 

معاون دنشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: نرخ فوتی ها در شهرستان های دره شهر، مهران و بدره بالاتر از میانگین استانی است و با توجه به شدت گردش ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش است.

کد خبر 1087081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha