حضور اعضای کانون منتظران نور وانان در هیئت های عزاداری امام حسین (ع)

محمدپور گفت: فعالان کانون فرهنگی هنری منتظران نور با حضور در هیئت های عزاداری سالار شهیدان در روستای وانان که در محوطه باز مسجد سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، به سوگ امام حسین (ع) و شهدای کربلا نشستند.

«آیت الله محمدپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد اظهار داشت: فعالان کانون فرهنگی هنری منتظران نور با حضور در هیئت های عزاداری سالار شهیدان در روستای وانان که در محوطه باز مسجد سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، به سوگ امام حسین (ع) و شهدای کربلا نشستند و بر سر و سینه زدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان مراسم عزاداری امام حسین (ع) را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: هرساله این مراسم با حضور گسترده مردم و باشکوه خاصی برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا برگزار می شود.

 

به گفته وی فعالان کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان عزاداران حسینی، اعضای کانون و بچه مسجدی های کانون منتظران نور در ایام کرونا نشان دادند که حساسیت خاصی به رعایت مسائل بهداشتی دارند و با حضورشان در عرصه خدمت رسانی به مردم منطقه اعم از تولید و توزیع ماسک و مواد بهداشتی و همچنین اجرای گسترده طرح مواسات و همدلی، ثابت کردند که در تمام صحنه ها حضور موثر و مفید دارند.

 

محمدپور گفت: امسال ویروس کرونا همه برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد را تحت تاثیر قرار داده است و در رابطه با برگزاری عزاداری امام حسین (ع) در سطح کشور از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد فرامین مقام معظم رهبری فصل ‌الخطاب است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان گزارشی از برنامه های انجام شده کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان در روزهای سوگواری حضرت امام حسین (ع) ارائه کرد و گفت: فضاسازی و سیاه پوش کردن معابر روستا، برگزاری مراسم عزاداری و علم گردانی در روزهای محرم و توزیع بسته های غذایی و غذای گرم بین نیازمندان  از اهم این اقدامات می توان نام برد.

 

کد خبر 1087102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha