فرار شکارچیان متخلف قبل از اقدام به شکار در بحرآسمان

مطهره قریشی گفت: با حضور به ‌موقع محیط‌بانان شکارچیان غیر مجاز قبل از هر اقدامی با به ‌جا گذاشتن ادوات شکار از منطقه حفاظت شده بحرآسمان فرار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مطهره قریشی» گفت: با حضور به ‌موقع محیط‌بانان شکارچیان غیر مجاز قبل از هر اقدامی با به ‌جا گذاشتن ادوات شکار از منطقه حفاظت شده بحرآسمان فرار کردند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در تشریح این خبر، افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی اسفندقه در حین گشت و کنترل طی یک عملیات مشترک در منطقه حفاظت شده بحرآسمان به ‌محض مشاهده ۲ شکارچی در رودخانه کمال درصدد دستگیری آنها بر آمدند که متخلفان به ‌محض مشاهده مامورین با به‌ جا گذاشتن ادوات شکار از منطقه فرار کردند.


وی بیان کرد: دراین درگیری از متخلفان یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دست ساز غیر مجاز و یک بهله پرنده شکاری زخمی کشف و ضبط شد.


قریشی ابراز کرد: سرنخ هایی مبنی بر شناسایی این متخلفان به‌ دست‌آمده و پیگیری‌های حقوقی و قضایی برای دستگیری این افراد در حال انجام است.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: زخمی کردن پرندگان شکاری نه تنها موجب قطع و اختلال در زنجیره هرم غذایی طبیعت می شود بلکه، نگهداری این گونه پرندگان و سایر، مشمول مجازات است.


وی اضافه کرد: نگهداری این پرندگان  شکاری زخمی شده در منزل،  ابتدا به ظاهر، به مذاق برخی خوش می آید اما ادامه نگهداری، به دلیل گوشتخوار بودن این راسته پرندگان، هزینه بالای تغذیه و نیاز به فضای مناسب. بتدریج امکان پذیر نخواهد بود.


قریشی از صاحبان اسلحه شکاری اعم از ساچمه ای و بادی خواست تا به صرف لذت لحظه ای شکار غیر مجاز، موجب زخمی و سلب حیات این گونه های با ارزش در طبیعت نشوند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در خاتمه از همکاری و تعامل رئیس پاسگاه انتظامی اسفندقه و پرسنل آن در حفاظت محیط زیست تشکر کرد.

کد خبر 1087174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha