به دنبال دیپلماسی دفاعی و راهبرد دفاعی در کشور هستیم

امیر خواجه فرد با تصریح این نکته که به دنبال دیپلماسی دفاعی و راهبرد دفاعی در کشور هستیم، گفت: سعی کردیم با شناسایی تهدید‌ها توانمندی خودمان را در این حوزه ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر افشین خواجه فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح شب گذشته (یکشنبه 31 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع آخرین وضعیت توانمندی دفاعی کشور روی آنتن رفت با بیان اینکه در حوزه‌های طراحی و ساخت سامانه‌های جدید ورود پیدا کرده ایم، گفت: ما با تحریم مواجه شدیم اما توانستیم ناوگان خودمان را حفظ کنیم و آن را ارتقا دهیم  و اگر حفظ ناوگان و تعمیرات اساسی نبود قطعاً ارتقا پیش نمی‌آمد.

 

وی با تصریح این نکته که به دنبال دیپلماسی دفاعی و راهبرد دفاعی در کشور هستیم، گفت: سعی کردیم با شناسایی تهدید‌ها توانمندی خودمان را در این حوزه ارتقا دهیم.

 

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه یک دهه است که به ساخت موتور هوایی ورود کردیم و امروز صاحب این فناوری شدیم، ادامه داد: در حوزه همکاری مشترک از سوی کشور‌های دیگر پیشنهاداتی داریم. دائما می‌توانیم تکنیک و تاکتیک جدید را به دست آوریم. در دانش به صورت بومی عمل می‌کنیم و لذا ناوگان‌های ما نوسازی شده است، صنعت دفاعی می‌تواند در هر کدام از حوزه‌ها به خوبی حرکت کند.

 

وی در ادامه به ویژگی‌های صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و درباره جت پیشرفته کوثر اینگونه توضیح داد: کوثر به عنوان جت پیشرفته است به طوری که طراحی آن از صفر شروع شده است، طراحی‌های ما بومی و کاملاً ایرانی است، یاسین و کوثر پروازشان را از سال ۹۸ آغاز کردند، به دلیل تحریم یک دهه است که به ساخت موتور‌های هوایی ورود پیدا کرده ایم و هواپیمای یاسین را با موتور بومی به پرواز درآوردیم. وقتی هواپیما طراحی می‌شود، دیگر سازنده هستیم، در حوزه همکاری‌های مشترک پیشنهاداتی به ما شده لذا کشور‌هایی هستند که گفتند در کنار هم قرار بگیریم و ورژنی را مختص آن کشور‌ها طراحی کنیم.

 

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه نقشه راه ما مبتنی بر فناوری است افزود: تنوع و رنج عملیاتی پهپاد‌ها در حال گسترش است، باید بر فناوری‌های مختلف احاطه داشته باشیم تا تنوع پهپاد‌های ما افزایش پیدا کند.

کد خبر 1087203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha