از اطعام عزاداران تا بازخوانی واقعه عاشورا در دهه اول محرم

مدیر کانون فرهنگی هنری جامع فهالنج طبس گفت: طی دهه اول ماه محرم بحث برگزاری مسابقه نقاشی، اطعام عزاداران، اقامه نماز ظهر عاشورا، تعزیه خوانی و اجرای تئاتر جهت بازخوانی واقعه عاشورا در دستور کار این کانون قرار گرفت.

حجت الاسلام «مهدی آیین پرست» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری جامع فهالنج طبس همزمان با آغاز ماه محرم اقدام به فضاسازی و پخش پرچم های عزاداری در سطح محله کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جامع فهالنج طبس با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع محرم گفت: این مسابقه به همت کانون برای خردسالان طی دهه اول ماه محرم برگزار شد و مقرر شده است که به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شود.

 

وی با بیان اینکه در روز عاشورای حسینی چهار هزار پُرس غذای گرم بین عزاداران به صورت بیرون بر توزیع شد، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این کانون در جهت حفظ سلامتی عزاداران حسینی اقدام به توزیع ماسک از اولین شب ماه محرم کرده است.

 

حجت الاسلام آیین پرست بیان داشت: در روز عاشورای حسینی مراسمات مختلفی از جمله عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا و تعزیه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز به همت کانون برگزار شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری جامع فهالنج طبس در پایان گفت: به همت این کانون در روز یازدهم ماه محرم به صورت تئاتر واقعه عاشورا و بحث دفن شهدای کربلا بازسازی شد.

کد خبر 1087230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha