فراخوان شرکت در طرح فرهنگی - ادبی آستان قدس عباسی به مناسبت محرم

مرکز فرهنگ خانواده در آستان قدس عباسی از آغاز شرکت در پروژه فرهنگی و ادبی آن موسوم به «شاهکار ماه محرم و مناسبت های آن» خبر داد و از علاقه مندان دعوت کرد تا از طریق آثار ادبی خود با محتوای مناسبتهای ماه محرم در این طرح شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الکفیل»، اسمهان ابراهيم، مدیر مرکز فرهنگ خانواده در آستان قدس عباسی گفت: ماه محرم یک ویژگی دارد و آن سالروز واقعه دردناک عاشورا و شهادت امام حسین، اهل بیت و یاران ایشان(علیهم السلام) و نیز حوادثی است که برای اسرای این خانواده رخ داد. ما تلاش می کنیم فعالیتهای خود را جهت بهره مندی از این ماه افزایش دهیم.

 

محورهای این شرکت در این طرح در ماه محرم  شامل نگارش داستان کوتاه حداکثر 800 کلمه،  سرودن شعر حداکثر 10 بیت و نگارش مقاله ادبی حداکثر 400 کلمه است.

 

 

وی توضیح داد: فرایند تفکیک آثار شرکت کننده از سوی کمیته تخصصی در پایان هرماه انجام می شود تا سه متن ادبی برتر در هرمحور انتخاب شده و با جوایزی از آنها تقدیر شود.علاوه بر این در اثر ادبی مرکز منتشر می شود.

 

وی درباره شرایط شرکت در این فراخوان گفت:  هرنوع اثر ادبی یا فکری مناسب بدون هیچ محدودیتی انتخاب می شود، اثر قبلا چاپ نشده باشد، تنها شرایط متن پایبندی به ارزشهایی چون ذوق و وضوح است ومرکز می تواند هرنوع اثری را که فاقد شرایط مذکور است رد کند.

 

اسمهان ابراهیم در پایان گفت: آخرین مهلت دریافت آثار شرکت کننده پایان ماه محرم الحرام است.

کد خبر 1087306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha