عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت تعاون ندارد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت تعاون به عنوان وزارتخانه ای که مخلوط از چند سازمان است ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ،عبدالحسین روح الامینی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (یک شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، گفت: رئیس جمهور می داند مخالفت ما از سر دلسوزی است،عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت تعاون به عنوان وزارتخانه ای که مخلوط از چند سازمان است ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کار در کمیته امداد با وزارت تعاون متفاوت است، انتخاب وزرا با رئیس جمهور نیست بلکه پیشنهاد با وی است و انتخاب وزرا برعهده مجلس است و طبق قانون اساسی وزیر یا رئیس جهمور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد نه معاون اول رئیس جمهور.

وی با بیان اینکه 60 درصد صنعت دارو در شستا و تامین اجتماعی تامین می شود گفت: اخیرا رئیس شستا برکنار شد و گفت رانت 7 هزار میلیارد تومانی در شستا را حذف کرده است که عبدالملکی درباره آن می گوید بنده به پشتوانه رئیس جمهور این امکان را نمی دهم؛ این در حالی است که شما به عنوان بازوی رئیس جمهور باید امور را پیگیری کنید.

همچنین در ادامه جلسه علنی امروز هاجر چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برنامه 77 صفحه‌ای وزیر پیشنهادی به راهکارهای نظری و تئوری در مورد اشتغال، رفاه و تأمین اجتماعی و بهزیستی بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری انقلاب، سند آمایش سرزمین و توسعه  و اشتغال اشاره شده است که اگر در اینترنت سرچ کنیم به راحتی پیدا می شود. در واقع وزیر باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه دهد در حالی که پس از بررسی ها صرفا به دلیل تسلط عبدالملکی شاهد برنامه در قسمت بهزیستی هستیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر ضرورت سند چشم‌انداز اشتغال در کشور اظهار کرد: ایران اسلامی دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری و کشاورزی است لذا برای ساماندهی امور نیاز به سامانه طرح جامع اشتغال در کشور هستیم. برنامه های وزیر پیشنهادی برای صندوق های تامین اجتماعی مشخص نیست و اصلا وی برنامه عملیاتی ارائه نداده است.

وی ادامه داد: هر ساله اعداد و ارقام زیادی برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که این وزارتخانه دارای زیرمجموعه‌های متعددی است، به عنوان مثال  500 شرکت زیرمجموعه شستا هستند و در این میان 2500 هیأت مدیره و مدیرعامل باید ذیل این مجموعه‌ها فعالیت کنند لذا عبدالملکی باید بگوید چه برنامه‌هایی برای آن دارد.

وی تاکید کرد: 30 درصد اقتصاد کشور در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است؛ طبق برنامه ششم باید سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشورمان به 25 درصد می‌رسید در حالی که اکنون 4 درصد است. وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای در این حوزه‌ها دارد.400 هزار بیمه‌گر در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه حضور دارند، وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و رفع مشکلات بیمه‌گران دارد.

کد خبر 1087329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha