اهتمام جدی مسئولان برای واکسینه کردن مردم در محل مصلی نماز جمعه کردکوی

حجت‌الاسلام محمد شیخی ،با اشاره به همکاری بسیار خوب نهاد نماز جمعه با شبکه بهداشت و درمان این شهر از هتمام جدید مسئولان این منطقه برای واکسینه کردن مردم در محل مصلی نماز جمعه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد شیخی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقدامات انجام شده در مقابل با کرونا گفت:  همکاری بسیار خوب میان نهاد نماز جمعه با شبکه بهداشت و درمان این شهر بوجود آمده و اهتمام جدی مسئولان این منطقه برای واکسینه کردن مردم در محل مصلی نماز جمعه وجود دارد. 

 

امام جمعه کردکوی استان گلستان، افزود: از روز اول آغاز موج پنجم شیوع ویروس کرونا، همه ظرفیت قابل بهره‌برداری مصلی در اختیار مرکز بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت تا این کمبود با سرعت بیشتر برطرف شود، البته پیش از این نیز در سطح شهرستان اعلام کردیم تا مکان نماز جمعه را جهت واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی در اختیار مسئولان قرار دهیم. خوشبختانه امروز این محل به مرکز اصلی واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کرونا تبدیل شده و افراد جهت تزریق واکسن به این محل مراجعه می کنند و شاهد استقبال همشهریان از این مکان هستیم.

 

حجت‌الاسلام شیخی با بیان اینکه همه امکانات در اختیار امام جمعه، در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته است، یادآور شد: حتی به مسئولان اعلام کردیم می توانند از فضای مصلی برای بستری بیماران استفاده کنند. همانگونه که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کرد، فضای مصلای نماز جمعه برای این منظور کاملا مناسب و قابل استفاده است و حتی به قیمت تعطیلی یا انتقال نماز جمعه به مکان دیگر باشد در این زمینه اقدام لازم را انجام خواهیم داد

 

وی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان کردکوی را همچون سایر نقاط کشور در حالت قرمز اعلام کرد و یادآور شد: هنوز این وضعیت تغییری ایجاد نشده است، بنابراین بهبود وضعیت و کاهش مبتلایان و مرگ و میرها، نیازمند همکاری مردم و رعایت مسائل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی است.

 

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی از سوی 50 تا 55 درصد مردم است گفت: توصیه می کنیم مردم اهتمام بیشتری به نکات بهداشتی داشته باشند تا هم خود ایمن بمانند و هم دیگران در معرض بیماری قرار نگیرند تا ان‌شاءالله هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کنیم.

 

وی بر رعایت قاطعانه شیوه نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت: باید نهضت مواسات، همدلی و کمک مومنانه در کنار  بهره‌مندی از برکات تضرع و دعا مورد توجه جدی همگان قرار گیرد و شبکه امامت جمعه، از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، مثل ستادهای نماز جمعه که برای حل این مشکل در کنار مسئولان قرار گرفته است، تا بتوانیم هر چه زودتر به وضعیت مناسبی دست پیدا کنیم.

 

حجت‌الاسلام شیخی با بیان اینکه با تمام توان واکسیانسیون افراد در حال انجام است و رایزنی‌هایی نیز برای سریع‌تر انجام شدن سایر افراد جهت واکسیناسیون صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان بهداشت تا زمان واکسینه شدن همگان، رعایت مسائل بهداشتی بسیار ضروری است؛ البته در روزهای اخیر اعلام کرده اند که این روند باید تا کاهش آمار، رعایت آن بیشتر از گذشته باشد.

 

وی با تاکید بر انسجام بخشی و تعامل با مساجد خاطرنشان کرد: باید با کاری مجاهدانه به دنبال حل مشکلات مردم باشیم، این افتخار بزرگی  است که در خدمت به مردم از جایگاه فعالان فرهنگی  و مذهبی به خوبی استفاده می شود و باید این جایگاه روز به روز تقویت و گسترش یابد تا شاهد همدلی و همراهی بیشتر مردم در این زمینه باشیم.

کد خبر 1087363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha