اثرگذاری مسجد در مواجهه با بحران های اجتماعی مشهود است

حجت‌الاسلام اژدری با اشاره به کارکردهای دینی و فرهنگی و حتی اجتماعی مساجد در تاریخ اسلام و عصر حاضر، افزود: ما در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از بحران های اجتماعی، اثر گذاری این مرکز و قرارگاه فرهنگی (مسجد) را به خوبی درک کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان؛ حجت‌الاسلام مصطفی اژدری، مسئول بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به هفته جهانی مسجد، گفت: تمامی تربیت یافتگان مکتب سرخ عاشورا از مساجد پرورش یافتند و مساجد قرارگاه مرکزی عملیات های فرهنگی در کشور است.

 

 


وی با اشاره بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد، اظهارکرد: مساجد به‌ عنوان مهم ترین و اثرگذار ترین قرارگاه طرح تحول اجتماعی در جوامع اسلامی است.

 

 


حجت‌الاسلام اژدری در ادامه با اشاره به کارکردهای دینی و فرهنگی و حتی اجتماعی مساجد در تاریخ اسلام و عصر حاضر، افزود: ما در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از بحران های اجتماعی، اثر گذاری این مرکز و قرارگاه فرهنگی (مسجد) را به خوبی درک کرده ایم و این نشان از اهمیت بالای آن در جوامع اسلامی و حتی در تاریخ اسلام است.

 

 


مسئول بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در دوران حکومت پهلوی و نظام شاهنشاهی تلاش کردند که به این مراکز ترویج حوزه دین و مسائل فرهنگ دینی لطمه بزنند اما همواره این تلاش ها با شکست مواجه شده است و تا به امروز حتی در شرایط بحرانی شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹ )این مساجد هستند که توانسته اند به کمک و یاری ملت مسلمان بشتابند و در رعایت دقیق موازین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است مسجدی ها و فعالان حوزه دین بسیار موفق تر و مصمم تر رفتار کرده اند.

 

 


وی در پایان با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اوج گیری نهضت مواسات با محوریت مساجد، گفت: بزودی تعداد زیادی بسته معیشتی که توسط مومنین مساجد تهیه شده در قالب رزمایش مواسات مساجد در سراسر استان توزیع خواهد شد..

کد خبر 1087377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha