استقبال مردم علی آباد از طرح واکسیناسیون عمومی با روشنگری در خطبه های نماز جمعه

حجت‌الاسلام مهدی نژاد با اشاره به انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا در فضای مجازی و کاهش تمایل عمومی به تزریق واکسن و برخی مشکلات گفت: در این زمینه در خطبه های نماز جمعه روشنگری کردیم که سبب شد تا مردم استقبال بیشتری از این طرح داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره روند واکسیناسیون مردم این منطقه گفت: تا به حال مراکز خلوت بود، اما دو روز است که مراکز شلوغ شده است؛ عده‌ای از افراد مانند ترکمن‌ها قائل به واکسیناسیون نبودند که در خطبه‌های نماز جمعه این عزیزان را تشویق کردیم تا از این درمان استفاده کنند.

 

امام جمعه علی آباد کتول استان گلستان،  افزود: انتشار اخبار و اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا در فضای مجازی عامل کاهش تمایل عمومی به تزریق واکسن شده و برخی مشکلات را ایجاد کرده است. در همین زمینه با ائمه جماعت و هیأت امنای مساجد جلسه داشتیم که پس از این جلسات گفتند، همه به دنبال انجام واکسیناسیون هستند.

 

حجت‌الاسلام مهدی نژاد، از روحانیون، فعالان اجتماعی و سایر  افراد تاثیرگذار در سطح جامعه  خواست مردم را به تزریق واکسن تشویق کنند و خاطرنشان کرد: این عزیزان باید به واسطه اطلاعات و اخبار درست در جامعه باعث افزایش تمایل به واکسیناسیون مردم شوند، زیرا شواهد نشان داده خطر ابتلا و تشدید کرونا در افرادی که واکسینه شده‌اند کاهش می‌یابد و این افراد حتی در صورت ابتلا به بیماری از نوع شدید و مرگ و میر آن در امان خواهند بود.

 

وی درباره رعایت مسائل بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم در این شهرستان اظهار کرد: همه مراسم‌های این شهرستان در فضای باز برگزار می شود، تقریباً می‌توان گفت که همه افرادی که در مراسم شرکت می‌کنند از ماسک استفاده می‌کنند و پایبند به رعایت مسائل بهداشتی هستند؛ ورودی همه تکایا و مساجد نیز مواد ضد عفونی قرار داده شده است. به شرکت کنندگان در این مراسم ماسک داده می‌شود؛ از این‌رو مراسم‌های ما خیلی خوب است. مردم عادی هم در کوچه و خیابان بیش از60 تا 70 درصد نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

 

امام جمعه علی آباد، درباره در اختیار قرار دادن مصلاها و مکان‌های نماز جمعه برای واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی گفت: بعد از فرمان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر در اختیار قرار دادن مصلاها به کادر درمان، جلسه‌ای اضطراری در فرمانداری تشکیل شد؛ در این جلسه فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولان بهداشت حضور داشتند. مسئولان بهداشت و درمان شهرستان به ما گفتند که یک مکان برای این کار نیاز داریم، ما هم مسجد محمدیه که مکانی به نام ام‌البنین است، در اختیارشان قرار دادیم که اکنون یکی از مراکز مهم واکسیناسیون شهرستان به شمار می رود.

 

وی از درخواست کادر درمان برای در اختیار گرفتن مرکزی دیگر برای انجام واکسیناسیون خبر داد و تصریح کرد: به دلیل اینکه واکسن‌های بیشتری در اختیار کادر درمان شهرستان قرار داده‌اند، این عزیزان به مرکز دومی هم برای انجام واکسیناسیون احتیاج دارند که با هیأت امنای مسجد شهید مطهری صحبت شد که حسینیه محله شهید مطهری را در اختیار کادر درمان قرار دهند. مسئولان بهداشت و درمان شهرستان محل را بازدید کردند و آن را پذیرفتند که قرار شد پس از تجهیز و قرار گرفتن امکانات مورد نیاز در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به محدود بودن امکانات بهداشت و درمان گفت: امکانات لازم از سوی هیأت امنای مسجد تأمین شد؛ در خطبه‌های نماز جمعه هم اعلام کردم که همه مساجد و حتی مصلی برای کمک به بهداشت درمان آمادگی دارند.

 

وی با اشاره به درخواست مسئولان بهداشت و درمان برای در اختیار داشتن محلی در فاضل آباد برای انجام امر واکسیناسیون اظهار کرد: در این باره هم رایزنی شد تا در آنجا هم مکانی در اختیارشان قرار دهیم. تا بتوانند به راحتی کار درمان بیماران را انجام دهند.

کد خبر 1087385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha