خرید ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار کیلوگرم گندم  از گندم کاران خراسان جنوبی

ضیائیان احمدی گفت: از ۲۹ اردیبهشت امسال تاکنون ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۶۱ کیلوگرم گندم به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال توسط تشکل‌های تعاون روستایی خراسان جنوبی خریداری شده است.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی  ۲۵ هزار و ۴۸۶ هکتار سطح زیر کشت گندم قرار دارد که از این میزان 17 هزار و 937 هکتار آبی و هفت هزار و 550 هکتار دیم است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: پیش بینی شده بود که 63 هزار و 565 تُن گندم از اراضی آبی و سه هزار و 775 تُن گندم از اراضی دیم استان برداشت شود و تاکنون میزان تولید گندم به دلیل خشکسالی و کاهش میزان بارندگی کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به بحث خرید تضمینی گندم گفت: از 29 اردیبهشت امسال تاکنون ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۶۱ کیلوگرم گندم به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال توسط تشکل‌های تعاون روستایی خراسان جنوبی خریداری شده است.

 

ضیائیان احمدی ادامه داد: بیشترین میزان خرید گندم از 29 اردیبهشت ماه تاکنون مربوط به شهرستان بشرویه به میزان ۸۱۷ هزار و ۵۲۸ تُن و شهرستان طبس به میزان ۸۱۴ هزار  و ۴۹۰ تُن بوده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 15 مرکز خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی در استان فعال هستند، گفت: گندم خریداری شده توسط مراکز خرید تعاون روستایی به انبار مکانیزه بیرجند و قاین حمل می شود و کل مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته 20هزار و 42 تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شد، افزود: از این میزان ۱۳ هزار و ۹۳۸ تُن توسط مراکز خرید تعاون روستایی و  6هزار و 104 تُن توسط اداره غله استان خریداری شده بود.

کد خبر 1087398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha