ظرفیت واکسیناسیون مرکز شهید سلیمانی تا ۱۵۰۰ دوز واکسن در روز قابل افزایش است

ناصر بهروز گفت: مرکز تجمیعی  واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی این آمادگی را دارد تا در صورت تامین واکسن، روزانه میزان واکسیناسیون گروه های هدف را تا یکهزار و ۵۰۰ دوز در ۲ شیفت افزایش دهد.

«ناصر بهروز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اکنون در پیک پنجم کرونا قرار داریم و متاسفانه این پیک فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم را کاملا تحت تاثیر قرار داده است.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افزود: از آذر ماه سال گذشته طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با بحران کرونا آغاز شد و اقدامات مطلوبی در زمینه کاهش و فروکش کردن این بحران انجام شد.


 وی بیان کرد: با توجه به تلاش هایی که در اجرای طرح شهید سلیمانی در پیک چهارم انجام شد، خوشبختانه تعداد مبتلایان به حداقل رسیده و موارد بستری در بیمارستان ها نیز به کمترین میزان ممکن رسید.


بهروز ادامه داد: متاسفانه پس از پشت سر گذاشتن پیک چهارم و آرام سازی که انجام شد با پیک پنجم مواجه شدیم و اکنون آمار فوتی ها، بستری ها، همه گیری بیماری و چرخه انتقال ویروس بسیار بالا است پس برای کمک به کادر درمان و بهداشت طرح شهید سلیمانی با رویکرد پیشگیری از کرونا مجدد وارد فاز عملیاتی شد.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: این طرح شامل چند اقدام اساسی همچون بیماریابی، قرنطینه های خانگی، سفیران سلامت، نظارت و حمایت است و کار نظارت توسط تیم های نظارتی بسیج با رویکرد محله محوری در سطح شهرستان در حال انجام است.


وی با بیان این مطلب که در طرح شهید سلیمانی نگاه ما محله محور است، تاکید کرد: اولویت ما این است که بسیجیان در محلات حضور فعال داشته باشند تا بتوانند به قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا کمک کنند.


بهروز اظهار کرد: تیم های حمایتی نیز کار حمایت از اقشار آسیب پذیر از کرونا را بر عهده دارند و در حد توان از این آسیب دیدگان کرونا حمایت می کنند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت اضافه کرد: در حال حاضر تقریبا متناسب با مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت سطح شهرستان، ۳۵ تیم مراقبتی مشغول فعالیت هستند که این تیم ها متشکل از ۴ یا ۵ نفر نیروی بسیجی هستند.


وی عنوان کرد: همچنین در حوزه نظارتی ۱۵ تیم و در حوزه حمایتی نیز ۱۲ تیم از نیروهای بسیجی در کنار مجموعه بهداشت و درمان در حال خدمت رسانی هستند.


بهروز افزود: کار این تیم ها در حوزه پیشگیری است و نکات بهداشتی را به مردم گوشزد کرده و تیم های مراقبتی نیز از مبتلایان به کرونا مراقبت می کنند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: یکی از فعالیت های اصلی تیم های نظارتی در ماه محرم، جلوگیری از تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیئت های مذهبی در مراسم عزاداری بود.


وی ابراز کرد: علاوه بر این نیز در پیک پنجم کرونا برای تسریع در روند واکسیناسیون گروه های هدف، مرکز تجمعی واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه شهدای جیرفت راه اندازی شد.


بهروز با بیان این مطلب که تامین واکسن بر عهده مرکز بهداشت است، ادامه داد: در این مرکز برای کمک به کادر بهداشت و درمان، نیرو، واکسیناتور و پزشک از پرسنل بهداری سپاه شهرستان مستقر هستند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت اظهار کرد: ظرفیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی روزانه تزریق یکهزار دوز واکسن است اما این مرکز آمادگی لازم را دارد تا در صورت تامین واکسن، روزانه میزان واکسیناسیون گروه های هدف را تا یکهزار و ۵۰۰ دوز در ۲ شیفت افزایش دهد.

 

.
وی اضافه کرد: طرح کمک مومنانه سپاه شهرستان برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد و در ماه محرم نیز در راستای اجرای این طرح، بسته های معیشتی در بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود.


بهروز قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را نیازمند عزم همگانی دانست و تاکید کرد: مردم نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارند بنابراین باید پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، عدم حضور در تجمعات و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ساده ترین راه ممکن برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را استفاده از ماسک، برشمرد و یادآور شد: متاسفانه در سطح شهرستان جیرفت ضریب استفاده از ماسک بسیار پائین است و عده ای با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی علاوه بر به خطر انداختن جان خود، سلامت دیگران را نیز به خطر می اندازند.


وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با شروع مجدد طرح شهید سلیمانی و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بزودی شاهد اتمام پیک پنجم کرونا باشیم.

کد خبر 1087416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha