مساجد در فعالیت‌های جهادی نقش‌آفرین هستند / سامانه بچه‌های مسجد شبکه معرفی برنامه‌های کانون‌های مساجد است

سقاء گفت: مسجد گسترش وحدت که مورد وثوق عموم مردم است و تاکنون فعالیت های جهادی در دوران های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و حتی امروز در مقابله با بیماری کرونا توانسته نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» در برنامه تلویزیونی «تزه گون» شبکه سبلان گفت: حدود 75 هزار مسجد در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد حدود 2 هزار مسجد در استان اردبیل قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: روز جهانی مساجد نیز به پیشنهاد سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی پس از به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی در روز 21 اوت مشخص شد و در کشورهای اسلامی این روز خادمان مساجد ارج نهاده می شوند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هم اکنون بیش از 640 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 60 درصد در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری قرار دارند.

 

سقاء عنوان کرد: سامانه بچه های مسجد یکی از بزرگترین شبکه های معرفی فعالان مسجدی و فعالیت های فرهنگی در مساجد است که از سال های قبل توسط کانون های مساجد راه اندازی شد.

 

وی اذعان داشت: از افتخارات سال های اخیر توسط فعالان کانون های مساجد استان 12 کانون فرهنگی هنری استان اردبیل توانستند رتبه های برتر کشور در رویداد ملی فهما را به خود اختصاص دهند که در نوع خود بی نظیر بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در ایام کرونا نیز خدمات فعالان کانون های مساجد به نوعی دیگر به عموم مردم ارائه دادند که توزیع کمک های مومنانه، ضدعفونی معابر و اماکن و تولید ماسک از جمله این برنامه ها است.

 

سقاء اضافه کرد: مسجد گسترش وحدت که مورد وثوق عموم مردم است و تاکنون فعالیت های جهادی در دوران های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و حتی امروز در مقابله با بیماری کرونا توانسته نقش آفرین باشد.

کد خبر 1087423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha