کنگره ۳۵۳۵ شهید، مهمترین رویداد فرهنگی استان زنجان در سال ۱۴۰۰ است

طهماسبی از تشکیل ۲۲ کمیته ذیل ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبر داد و گفت: این کنگره مهمترین رویداد فرهنگی استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری ستاد کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: برنامه ریزی این کنگره از اواخر سال 98 شروع شده و بسترهای مناسب اجرای ان فراهم شده است.

 

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی به جایگاه شهدا و ضرورت اجرای کنگره ای مناسب شان شهدا اشاره کرد و گفت: به همین منظور برنامه های مختلفی در طول سال و در قالب یادواره های شهدا، آبروی محله، اردوی راهیان نور، دیدار با خانواده شهدا، برنامه های فرهنگی در مزار شهدای گمنام و مسابقات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده است.

 

وی افزود: استان زنجان جزو استان های آخر در اجرای کنگره شهدا در سطح کشور است که با همکارهای دستگاه های مرتبط استان اجرا خواهد شد.

 

طهماسبی با یادآوری اینکه ذیل این ستاد 22 کمیته تشکیل شده است، افزود: جمع آوری اسناد دفاع مقدس در دستور کار این کنگره است که مصاحبه هایی با فرمانده هان و رزمندگان این دوران انجام شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه چند اجلاسیه نیز ویژه اقشار مختلف قبل از برگزاری کنگره در دستور کار است، افزود: برگزاری و یا عدم برگزاری این اجلاسیه ها بستگی به وضعیت کرونا دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو اهداف این کنگره است، گفت: کارهای اجتماعی خوبی در این حوزه انجام شده که یکی از آن ها اختصاص به اهدای جهیزیه به نام شهدا به خانواده های نیازمند است.

 

طهماسبی به چندین پروژه های آبرسانی به نام شهدا اشاره کرد و گفت: خانه های محرومین نیز به نام شهدا افتتاح و اهدا می شود.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به دیگر اقدامات کنگره به نام شهدا اشاره کرد و گفت: اهدا تبلت به دانش اموزان نیازمند، ساخت مدرسه به نام شهدا، تهیه مقاله و پایان نامه با موضوع شهدا بخشی از این اقدامات است.

 

وی با اشاره به اینکه جریان سازی کنگره 3535 شهید بسیار مهم و ضروری است، گفت: در سال 1400 مهمترین فعالیت فرهنگی استان زنجان برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان است.

 

طهماسبی با تاکید بر اینکه تولید محتوی رسانه ای برای برگزاری این کنگره لازم است، افزود: معرفی تولیدات کنگره، انعکاس برنامه های رزمایش و مواسات به نام شهدا از دیگر خواسته های کنگره از اصحاب رسانه است.

 

وی یادآور شد: برگزاری پویش ختم قرآن کریم، برگزاری زیارت عاشورا، نذر صلوات، اهدای کمک های مومنانه، توزیع غذا بین نیازمندان، اهداء بسته های بهداشتی، دیدار با خانواده های شهدا و رزمندگان، بازسازی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، تشکیل حلقه های ایثار و شهادت، فعال سازی گروه های جهادی به نام شهدا، ترویج ازدواج آسان، اعطای تسهیلات ازدوداج، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، ساخت خانه محرومان، بهسازی مسکن محرومین، پرداخت اجاره بها به نیازمندان، جذب حامی برای ایتام و حمایت از دانش اموزان بی بضاعت با همکاری دستگاه های مختلف از اقدامات پیش از برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان است.

 

به گفته طهماسبی، ساخت المان در مدارس و کارخانجات، کاشت نهال به نام شهدا، چاپ کتاب، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ایجاد فرصت شغلی، احداث مسجد و نمازخانه، اهدا چادر مشکی و نماز، پخت و اهداء نان صلواتی به نیت شهدا انجام می شود.

 

وی به جمع آوری 5 هزار سند از شهدای استان زنجان اشاره کرد و گفت: 84 کتاب از شهدا در قالب این کنگره تهیه و در دست چاپ است.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود تلاش می شود از ظرفیت تمام ادارات ارگان ها و سمن ها و هیات مذهبی در اجرای این کنگره استفاده کنیم.

 

کد خبر 1087448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha