منطقه آزاد اروند ظرفیت های فراوانی برای تبدیل به هاب دانشگاهی کشور را دارد

گروسی، منطقه آزاد اروند را دارای ظرفیت های فراوان برای تبدیل به هاب دانشگاهی کشور دانست و گفت: با انجام طرح منطقه آزاد علمی کشور و توسعه آموزش، بی شک به توسعه همه جانبه دست می یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین گروسی» ظهر امروز (دوشنبه ۱ شهریور) در نشست هم اندیشی تدوین و گسترش فضای دانشگاهی منطقه آزاد اروند اظهار کرد: این منطقه ظرفیت بسیار بالایی جهت تبدیل شدن به هاب دانشگاهی کشور را دارد و پیش از این نیز، نشست ها و حتی تفاهم نامه هایی در این راستا منعقد شده بود که متأسفانه تا کنون هیچ کدام به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسیده است.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آموزش در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و دانشگاهی مهم است و می بایست جدی گرفته شود افزود: اروند در بحث زیرساخت‌های فرودگاهی رتبه خوبی دارد و می‌تواند با رشد گردشگری الگویی برای دیگر مناطق آزاد شود.

 

وی از اختصاص زمین و یا نقاطی دیگر در منطقه برای شکل گیری و تاسیس پردیس دانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: یکی از امکاناتی که ما می‌توانیم جهت گسترش و بالا بردن ظرفیت علمی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دهیم، در اختیار قرار دادن ساختمانی مناسب و یا حدود ۱۵۰ هکتار زمین قابل اهمیت و بدون معارض است که باید آن را در طرح تفصیلی منطقه آزاد اروند بگنجانیم.

 

گروسی اضافه کرد: نگاه سازمان منطقه آزاد اروند بر این است اماکنی که در اختیار داریم را به دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی اختصاص دهیم؛ مگر آنجایی که منعی وجود داشته باشد که در این صورت، می‌بایست موانع را بررسی و حل و فصل کنیم.

 

وی سرمایه گذاری در مسائل دانش بنیان را ترسیم یک افق اقتصادی برای منطقه آزاد اروند دانست و ابراز کرد: با انجام طرح منطقه آزاد علمی کشور و توسعه آموزش، بی شک به توسعه همه جانبه دست پیدا می‌کنیم؛ متأسفانه تاکنون نتوانستیم از موقعیت مطلوب همجواری با جنوب کشور عراق خصوصا شهر بصره استفاده کنیم و این فرصت را به دیگر کشورها واگذار کردیم اما بعد از این باید از الگوی کشوری نظیر ترکیه استفاده کرده و بدون از دست دادن فرصت ها هدف گذاری کرده و عملیاتی پیش رویم.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه یک بار برای همیشه باید تفاهم‌نامه‌ای را با حضور معاونان مربوطه سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی آبادان در راستای اهداف ذکر شده منعقد کنیم ادامه داد: این تفاهم نامه می تواند یک اقدام ماندگار باشد و اگر انجام گیرد آن را در اختیار هیئت وزیران قرار دهیم تا اعتباراتی نیز به آن تخصیص داده شود.

 

وی به نشست با کمیسیون آموزش مجلس طی هفته گذشته در این باره اشاره کرد و گفت: موضوع را در آن جلسه مطرح کردم وخوشبختانه توانستم اعضای این کمیسیون را متقاعد کنم؛ متاسفانه نگاهی که در وزارت علوم وجود دارد نگاهی انحصاری است اما برای رشد علمی کشور قطعا باید توزیع متوازن داشته باشیم.

 

گروسی با تاکید بر ضرورت و لزوم ایجاد رقابت خارجی در منطقه آزاد اروند یاد آور شد: باید تلاش کنیم رقابت مان بیشتر با کشورهای خارجی باشد و بتوانیم نمایندگی های متعددی از دانشگاه های معتبر جهان را در همین منطقه، جذب کنیم.

 

کد خبر 1087458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha