راه اندازی۱۱۰ هزار تشکل مردمی احیاگر تا سال آینده/ ایجاد شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه ها

حجت الاسلام والمسلمین خان محمدی آموزش را از خلاهای جدی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به آموزش نیاز داریم و باید این بخش را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خان محمدی در نشست خبری ظهر امروز با تشریح برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه فرهنگ سازی، آموزش و کمک به احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کند.

 

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طبق اصل 8 قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه مردم موظف به انجام آن هستند، خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف در حوزه های اجرایی ورود نمی کند بلکه از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت های مادی، معنوی و حقوقی خواهد کرد. همچنین پیگیری گزارشات مردم و ورود به موضوعات کلان در سطح کشور از دیگر مباحثی است که در این ستاد پیگیری می شود.

 

وی بی تفاوتی در جامعه را عامل اصلی مرگ آن جامعه برشمرد و گفت: از همه مردم می خواهم که مسئله امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند. معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر در هر جامعه ای به مقوله امر به معروف و نهی از منکر توجه شود، تحولات جدی ایجاد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خان محمدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عرصه های گوناگونی دارد در حالی که ما این موضوع مهم را در حوزه عفاف و حجاب خلاصه کرده ایم، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی را از بالاترین معروف ها عنوان کرده اند و هر کس در این راه تلاش کند در حال انجام معروف است.

 

وی با اشاره به همکاری های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با قوای سه گانه گفت: تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با وجود خلاها و کمبودهایی که دارد، گام مهمی است که از سوی مجلس انجام شده است.

 

راه اندازی شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه های سراسر کشور

 

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است و برنامه هایی با مجلس در بحث امر به معروف و نهی از منکر پیگیری و اجرایی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خان محمدی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با روسای دستگاه قضایی گفت: احیای حقوق عامه از وظایف جدی دستگاه قضا است که در این رابطه ارتباط خوبی نیز با دستگاه قضایی داریم و سازوکارهایی هم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیش بینی کرده ایم.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از راه اندازی شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: ایجاد اداره کل امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضا و پیگیری مطالبات مردم، پیگیری موضوع ضابطان قضایی، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از اقداماتی است که با همکاری قوه قضاییه در حال انجام است.

 

راه اندازی گشت ارشاد مسئولان برای مقابله با فساد

حجت الاسلام والمسلمین خان محمدی ستاد اداری و اقتصادی را مهمترین مشکلات در بخش قوه مجریه عنوان کرد و گفت: راه اندازی و احیای گشت ارشاد مسئولان از مهمترین اقداماتی است که برای مقابله با فساد اقتصادی و اداری در قوه مجریه آغاز کرده ایم و در امر به معروف مدیران جدی هستیم.

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص نحوه فعالیت گشت ارشاد مسئولان گفت: بخشی از پیگیری های مربوط به گشت ارشاد مسئولان از طریق شورای امر به معروف فعال در سازمان ها و ارگان ها پیگیری می شود، بخشی از محل گزارشات تشکل های مردمی و بخشی دیگر نیز در قالب تحقیقات ستاد احیا از طریق کمیته امداد بررسی و مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نباید صرفا به مباحث فرهنگی بپردازیم بلکه باید دغدغه های مردم در بخش های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد و از امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها و نهادها انتظار داریم که موضوع را جدی بگیرند.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور آموزش را از خلاهای جدی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به آموزش نیاز داریم و باید این بخش را تقویت کنیم.

 

ثبت نام 1840 نفر در دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر

وی با اشاره به آغاز دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور گفت: تاکنون 1840 نفر در این دوره ثبت نام کرده اند که 797 نفر از آنها را بانوان و 1043 نفر را آقایان تشکیل می دهند که از این تعداد 56 نفر دارای مدرک حوزوی، 674 نفر دکتری، 557 نفر کارشناس ارشد، 56 نفر حوزوی و مابقی در سطح کارشناسی ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خان محمدی با بیان اینکه آموزش های عمومی و تخصصی در دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر ارایه می شود، گفت: عرصه های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، آموزش، علم و فناوری، بهداشت و سلامت، سیاست داخلی و خارجی، رسانه و فضای سایبری از مهمترین عرصه هایی است که امر به معروف و نهی از منکر می باشند که در قالب تشکل های مردمی برای آنها مجوز صادر می کنیم.

 

110 هزار تشکل مردمی احیاگر تا سال آینده راه اندازی می شود

وی با بیان اینکه علاقه مندان برای دریافت مجوز تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر می توانند به سایت پویش مطهر مراجعه و ثبت نام کنند، گفت: در حال حاضر 1800 تشکل مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داریم و تلاش می کنیم تا خرداد ماه سال 1401 این تعداد به 110 هزار تشکل مردمی احیاگر افزایش یابد.

 

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به ثبت نام 60 هزار نفر در مطالبه گری در سایت Motalebeh.ir گفت: این افراد برای دریافت مجوز تشکل های مردمی در عرصه های مختلف ثبت نام کرده اند.

 

راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح محلات و مساجد

حجت الاسلام خان محمدی خبر داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد و محلات کشور و با محوریت مسجد و احیای جایگاه راهبردی مسجد راه اندازی می شود.

وی با اشاره به فعالیت شورای امر به معروف در اصناف گفت: بیش از سه میلیون صنف مختلف در کشور فعالیت می کنند که برنامه های جدیدی برای آنها نیز پیش بینی کرده ایم. وی با بیان اینکه رویکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاملا مردمی است، گفت: باورمان این است که مردم باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص فضای مجازی نیز گفت: هنجارهای روحی در بخش نمایش های خانگی و فضای مجازی وجود دارد چرا که فضای مجازی یک فضای رها و بدون متولی است که امروز به دغدغه اصلی بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است.

 

کد خبر 1087460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha