قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند عزم همگانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر عزم همگانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت نگیرد شرایط شیوع کرونا در منطقه وخیم تر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر سید علیرضا مروجی در مراسم روز پزشک که به دلیل محدودیت های کرونایی با حضور تعداد محدودی از پزشکان نمونه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد گفت: اگر چه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل ادارات و سازمان ها، هیئات مذهبی، خیرین، رسانه ها و مردم برای مقابله با کرونا کمک های شایانی کرده اند اما کافی نیست و اگر عزم همگانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت نگیرد شرایط وخیم تر می شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تلاقی ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با روز پزشک، فرصتی است تا یاد شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و مدافع حرم بویژه شهیدان مدافع سلامت منطقه کاشان، شهیدان دکتر محمد زارع، دکتر مجید فرهاد و محسن خادم  گرامی داشته شود و تشکر واقعی از زحمات مدافعان سلامت زمانی است که تلاش کنیم تولید بیمار کم شود.

 

مروجی تصریح کرد: تمام همّ و غمّ حوزه سلامت منطقه، کاهش تولید بیمار است و اگر دستگاه های مسئول  در امر نظارت بر رعایت پروتکل های شهرهای قرمز به وظایف خود عمل نکنند پیگیری و مطالبه گری می کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: هم اکنون به خاطر زحمات شما عزیزان در دو شهرستان اطمینان خاطر در زمینه کرونا ایجاد شده اما از طرف دیگر به خاطر  عدم رعایت پروتکل ها  نگرانی های بسیاری هم وجود دارد به نظر می رسد قشری از جامعه هیچ نگرانی از عواقب ابتلا به کرونا ندارند .

 

مروجی با اشاره به لزوم جلب اعتماد جامعه به حوزه سلامت  یادآور شد: امروز، بیش از پیش به همدلی نیاز است و شهرستان های کاشان و آران و بیدگل باید در این راستا الگو باشند.

 

وی، در پایان ضمن تقدیر از تمامی پزشکان شاغل در حوزه تحت پوشش دانشگاه، از  دستیاران و‌ کارورزان پزشکی که در این روزهای سخت کرونایی کمک می کنند تشکر و تجلیل کرد./

کد خبر 1087469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha