برنامه تحولی وزیر پیشنهادی کشاورزی اغراق‌آمیز است

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه تحولی وزیر پیشنهادی کشاورزی اغراق‌آمیز است،گفت: رزومه ساداتی نژاد در حوزه کشاورزی بسیار معمولی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، مهرداد ویس کرمی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (یک شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: امروز بخش کشاورزی 26 درصد صادرات غیر نفتی کشور، 20 درصد اشتغال، 85 درصد غذای کشور، 11 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است و از همین رو محور خودکفایی و تولید در کشور محسوب می شود.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه علی رغم تحریم ها شاهد رشد 4درصدی بخش کشاورزی بودیم اظهار کرد: 92 هزار نیروی انسانی در وزارت جهاد کشاورزی کار می‌کنند و در جهاد کشاورزی و سازمان‌های وابسته 859 وظیفه حاکمیتی و تصدی‌گری وجود دارد

وی با بیان اینکه رزومه  ساداتی نژاد در حوزه کشاورزی بسیار معمولی است،گفت:  متأسفانه سوابق وزیر پیشنهادی جهاد  کشاورزی در حد فراکسیون آب مجلس است، 5 سال نمایندگی که عمدتا در کمیسیون آموزش بوده، معاونت پارلمانی وزارت علوم، معاونت دانشجویی دانشگاه شهرکرد و ریاست دانشگاه کاشان به عنوان رزومه آقای ساداتی نژاد چه ربطی به کشاورزی دارد، اگرچه ایشان عضویت کوتاه مدت در جهاد کشاورزی داشته اما می‌توان تنها سابقه مفید وی را معاونت آبخیزداری شهرستان کاشان در دهه 70 دانست.جالب است که آقای ساداتی نژاد دکترای خود را از یک دانشگاه در شهر مسکو که جزء صد دانشگاه برتر دنیا است، اخذ کرده اما ایشان در حوزه آب برنامه ای ارائه نکرده است. همچنین در زمینه مهار آب‌ها که از کشور خارج می‌شوند، حفاظت از منابع و آب ژنتیک و تهیه اطلس زیست بوم کشور، برنامه ندارد.

 

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه تحولی وزیر پیشنهادی کشاورزی اغراق‌آمیز است، گفت: به عنوان مثال ایشان در برنامه خود آورده است که تولید کلزا که اکنون 380 هزار تن است را به 5 برابر و سویا را به 8 برابر خواهد رساند. همچنین کشت آبی 4.4 میلیونی را به 10 میلیون برساند که این برنامه‌ها بیشتر شبیه معجزه است، آیا با یک جستجوی ساده نمی‌توان چنین برنامه‌ای را نوشت؟ در حالی که باید گفت چنین برنامه‌ای به آسانی قابل دسترسی نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه حرفی را در مجلس رواج داده‌اند مبنی بر اینکه اجازه دهید همکاران ما در مجلس با رأی بالا به دولت بروند، این حرف دهان به دهان می‌چرخد اما این گذاره مبنی بر کدام  دلیل و برهان و تجربه عقلی و شرعی است در حالی که در آیین‌نامه داخلی مجلس اصل بر عدم پذیرش استعفای نماینده است، این چه فشاری است که همکاران وارد می‌کند که مخالف صحبت نکند.

کد خبر 1087510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha