پویش «نغمه های حسینی» برای شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان برگزار می شود

اکبرزاده گفت: با هماهنگی فرهنگسرای انتظار مسابقات مداحی تحت عنوان پویش «نغمه های حسینی» برای شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان برگزار می شود و به افراد برگزیده آموزش های تخصصی و لازم داده خواهد شد.

«کاظم اکبرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه کانون مداحان خراسان رضوی مانند سایر کانون مداحان سراسر کشور انتخابی است و هر چهار سال یک مرتبه از بین مداحان واجد الشرایط فردی به عنوان رئیس انتخاب می شود که در مشهد چهارمین دوره آن در سال 99 برگزار شد؛ گفت: حدود 24 شهرستان زیر نظر کانون مداحان استان هستند و در این شهرها نیز مانند مشهد انتخابات برگزار شده و مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس کانون مداحان خراسان رضوی با اشاره به حضور 11 مداح جوان و آینده ساز به عنوان عضو هیئت مدیره افزود: حضور این مداحان اگر چه در رشد هیئات مذهبی بسیار تاثیر گذار بوده است اما آنچه مد نظر ما است هنوز رخ نداده و البته شیوع کرونا مزیدی بر این علت شده است.

 

اکبرزاده با بیان اینکه قبل از تشکیل کانون مداحان حدود 2000 مداح و در استان حدود 4 هزار مداح شناسایی شده اند؛ تصریح کرد: بعد از تشکیل کانون مداحان سامانه طوبا برای ثبت نام، آموزش مداحان، دریافت کارت مداحی و رتبه بندی مداح در 4 سال گذشته طراحی شد. بیش از هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند ولی متاسفانه مداحان تاثیر گذار، تریبون دار و مستمع دار که حدود 30 مداح در مشهد هستند از ثبت نام در این سامانه خودداری کردند.

 

وی عضویت مداحان مستمع دار و تریبون دار در کانون مداحان جهت بهره مندی در امور مختلف برای ارتقاء سطح مداحی مداحان بسیار موثر دانست و بیان کرد: کانون مداحان در 4 سال گذشته آموزش های متعددی برای مداحان برای رسیدن به سطح قابل قبول برگزار کرده است.

 

رئیس کانون مداحان خراسان رضوی افزود: کانون مداحان برنامه های مختلفی در مشهد و سایر شهرستان ها از جمله استقبال از محرم ، همایش های ویژه دهه فاطمیه، همایش بصیرت افزایی نه دی را برگزار کرده است و در ساماندهی مجمع الذاکرین های مشهد، حدود 54 مجمع الذاکرین را شناسایی و هر دو یا سه ماه یک بار نشستی با مسئولین مجمع الذاکرین برای استفاده از تجربیات و نظرات آنها برگزار می کند و به تناسب و فراخوار موقعیت های زمانی از سخنرانان خوب از منظر آموزشی استفاده می کند.

 

وی بیان کرد: در خصوص ساماندهی مجالس ترحیم با کمک بسیج مداحان، سازمان تبلیغات و امور مساجد اقداماتی انجام شده اما کافی نیست و امیدواریم بتوانیم به نقطه قابل قبولی در این خصوص برسیم.

 

اکبرزاده تصریح کرد: کانون مداحان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و یک نهاد کاملا مردمی است و هیچ گونه وجهی به  هیئت مدیره و برای فعالیت ها در کانون مداحان پرداخت نمی شود و کاملا جهادی است اگر چه گاهی اوقات با جهادی عمل کردن، آن نتایجی که مد نظر است به دست نمی آید.

 

وی در خصوص فعالیت کانون مداحان برای تربیت مادحین نوجوان و جوان بیان کرد: ما سه دوره مسابقات مداحی در مشهد بین نوجوان مجمع الذاکرین برای استعداد یابی و پرورش استعدادهای برتر برگزار کردیم و امسال با هماهنگی فرهنگسرای انتظار مسابقات مداحی تحت عنوان پویش «نغمه های حسینی» برگزار می شود، پوستر آن آماده شده است، بر اساس این مسابقه استعدادهای نوجوانان و جوانان در رده های سنی 8 تا 12 ،12 تا 18 و 18 تا 30 سال را شناسایی و به آنها آموزش خاصی خواهیم داد تا در آینده  مداحان بزرگی برای شهر مشهد شوند.

کد خبر 1087562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha