۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا با علائم حاد تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند

قمیشی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در دزفول گفت: ظرفیت بیمارستان دزفول در حال تکمیل است و در حال حاضر ۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا با علائم حادتنفسی در این بیمارستان بستری هستند.

«علی قمیشی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان دزفول تکمیل است؛ در این بیمارستان به ۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا و در مجموع به حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ بیمار، خدمت رسانی می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تنها داروی تاثیر گذار بر بیماران را تامین اکسیژن آنها دانست و در خصوص استفاده از دیگر مراکز درمانی افزود: تنها مرکزی که به طور کامل خدمات، کادر درمانی و اکسیژن مورد مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین می‌کند بیمارستان بزرگ دزفول است و فعلا بیمارستان دیگری برای بستری بیماران کرونایی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه توانایی باز کردن بخش های جدید را داریم اضافه کرد: در حال حاضر با مشکلات نیروی انسانی مواجه هستیم و به اندازه کافی پرستار برای باز کردن بخش جدید نداریم.

 

قمیشی مشکل اصلی را مشکل کمبود واکسن دانست و تصریح کرد: به میزان لازم واکسن نیست، واردات و تولیدات واکسن که برنامه ریزی شده بود در کشور انجام نشده و به همه دانشگاه های علوم پزشکی به آن میزان که توان دارند واکسن داده نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: با تمام این مشکلات روز گذشته در دزفول هفت هزار دوز واکسن ترزیق شده و سهمیه واکسن ما آنقدر نیست که هر روز بتوانیم به این میزان تزریق کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص افزایش آمار با وجود تزریق واکسن خاطر نشان کرد: هر مقدار که زیرساخت داشته باشیم تا موازین بهداشتی رعایت نشوند آمار کاهش پیدا نمی‌کند.

 

وی بیان کرد: روز گذشته تنها ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در یک روز بستری شده که نشان دهنده نقض پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

 

قمیشی در خصوص تعطیلی آرامستان ها و برخی از امکان تجاری ابراز کرد: پیشنهادات داده شده و پروتکل‌ها در وضعیت قرمز مشخص است و مسئولان مربوطه باید انجام دهند.

 

وی در آخر با تاکید بر اینکه ما تمام توان و تلاشمان را برای خدمت رسانی به مردم به کار می‌گیریم یاد آور شد: سپاه و بسیج مکانی را جهت واکسیناسیون در اختیار ما قرار داد که جای تقدیر دارد و شهروندان مطمئن باشند اگر واکسن، نیرو و فضا به اندازه کافی داشته باشیم دلیلی برای تزریق نکردن و اذیت مردم نداریم و آرزوی ما سلامتی مردم است.

 

کد خبر 1087569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha