برنامه کوتاه مدت وزیر پیشنهادی  صمت  ناامیدکننده است

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت وزیر پیشنهادی صمت ناامیدکننده است،گفت: وزارت صمت وزیری می خواهد که بِبُرَد و بدوزد و تصمیم بگیرد و سرعت عمل و جسارت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اردشیر مطهری در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (2شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد اقتصادی کشور طی 20 سال اخیر، تقریبا صفر بوده و بیشترین تورم بعد از چند کشور در سال 2021 متعلق به ایران است؛ عبور از تورم 50 درصدی را در حالی تجربه می کنیم که متوسط نرخ تورم جهانی کمتر از 4 درصد است.متاسفانه در کشورمان رشد اقتصادی پایین و تورم را با یکدیگر تجربه می کنیم که این موضوع سبب شده نرخ رشد سرمایه گذاری در اکثر سال ها منفی باشد؛ در سال 98 و 99 میزان خالص سرمایه گذاری منفی شده که در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، موتور محرکه اقتصادی کشور در عرصه تولید و بازار است اظهار کرد:  این وزارتخانه وزیری می خواهد که بِبُرَد و بدوزد و تصمیم بگیرد و سرعت عمل و جسارت داشته باشد. به عبارتی مرد میدان باشد.وزیر معرفی شده برای تامین کالاهای اساسی ، تنظیم بازار و کنترل اقلام سفره های مردم هیچ برنامه عملیاتی ندارد. در واقع با انتخاب وی ، مردم از دولت مردمی ناامید خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در  حال حاضر و در زمان شیوع کرونا، مردم برای تامین دارو و کالاهای اساسی باید در صف بایستند، وزیر پیشنهادی چه راهکاری دارد.آیا می توان سرسری از این وزارتخانه مهم گذشت. در سال آینده برای گرفتن تصمیم برای انتخاب وزیر پیشنهادی برای مردم تشویش پیش خواهد آمد و آنها به سراغ نمایندگان خواهند آمد، لذا ما باید پاسخگو باشیم نه وزیر پیشنهادی.

 

فاطمی امین با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت وزیر پیشنهادی  ناامیدکننده است،گفت: برنامه های تنظیم بازار و رشد صادرات فاطمی امین موهوم است،در برنامه های وزیر پیشنهادی اشاره شده در صورت اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به پروژه های نیمه تمام صنعتی، 2 الی 3 میلیون شغل ایجاد می شود که این رقم چند برابر بودجه کشور است، در برنامه ها از صدور مجوزهای کسب و کار براساس سامانه محوری گفته شده است ، اینها مطابق اصل 44 وظیفه وزارت اقتصاد است.

 

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس تاکید کرد: صحبت از تولید 3 میلیون خودرو در سال و صادرات یک میلیون خودرو در برنامه هایتان شده است که نشان می دهد مسئله خودروسازی داخلی را درک نکرده اید و این برنامه موهوم است. آلمان 800 هزار خودرو در سال صادر کرده است، لذا شما می دانید تولید داخلی ما چقدر است؟ این وعده ها شبیه وعده های وزرای روحانی است نه دولت انقلابی. همچنین هیچ راهکاری برای افزایش کیفیت خودروها که مطالبه مردم است ارائه نداده اید.

 

مطهری خاطرنشان کرد: امروزه وزارت صمت، وزیری عملیاتی، میدانی، قاطع و دارای جسارت تصمیم گیری می خواهد، اما فاطمی امین مرد ستاد ونه سامانه است.

کد خبر 1087652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha