جذب اعتبار خرید و نصب ایستگاه پایش کیفیت هوا در جیرفت 

مطهره قریشی گفت: اعتبار خرید و نصب ایستگاه پایش کیفیت هوا در شهرستان جیرفت جذب شد.

«مطهره قریشی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اعتبار خرید و نصب ایستگاه پایش کیفیت هوا در شهرستان جیرفت جذب شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: کیفیت هوا، زندگی و تنفس انسان را تحت تاثیر قرار می دهد همان طور که وضعیت آب و هوا روز به روز و حتی ساعت به ساعت تغییر می کند، کیفیت هوا نیز می تواند متغیر باشد.


وی بیان کرد: شاخص کیفیت هوا مردم را از کیفیت هوا  اعم از پااک بودن یا آلوده بودن آن آگاه می سازد و اثرات سلامتی مرتبط با آن را ارائه می کند.


قریشی ابراز کرد: ماحصل نصب ایستگاه پایش کیفیت هوا، رصد میزان گازها و ذرات محیطی در کانون های آلایندگی، تهیه نقشه پراکنش آن و بهره‌مندی در حوزه اثرات متقابل بر سلامت جامعه، انجام مطالعات دانشگاهی و علمی، تحلیل داده ها و در صورت لزوم تعطیلی موردی با هماهنگی ارگان های مربوطه است که اقدامی مهم در راستای توجه به سلامت شهروندان محسوب می شود.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ضمن ابراز امیدواری، تاکید کرد: امیدواریم با برداشتن این ‌گام شاهد استفاده از اطلاعات بروز و لحظه ای در خصوص کیفیت هوای شهر جیرفت باشیم.


وی در خاتمه از عطاپور وزیری فرماندار شهرستان جیرفت، اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و خانه گیر معاون سابق عمرانی فرمانداری جیرفت که در شرایط سخت و با توجه به محدودیت های اعتباری در سال جاری در راستای دستیابی به اهداف محیط زیستی به خصوص سلامت مردم نسبت به جذب اعتبار در خصوص خرید و نصب دستگاه پایش کیفیت هوا به صورت ویژه توجه داشته اند، تشکر کرد.

کد خبر 1087656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha