۳۸ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در خراسان جنوبی آماده بهره برداری است

نصرآبادی گفت: در ایام هفته دولت ۲۱ پروژه شامل پروژه های آبخیزداری، مدیریت مراتع و عملیات جنگل و کنترل چرای دام با ۳۸ میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (2 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سال 1400 از محل اعتبارات ملی محرومیت زدایی هزار میلیارد تومان  برای اجرای پروژه های آبخیزداری کشور لحاظ شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به وضعیت استان سهم ما 99 میلیارد تومان است که مصوبات استانی انجام شده و در سال مالی 1400 تخصیص خواهد یافت.

 

نصرآبادی بیان کرد:  با در نظر گرفتن این اعتبارات، اعتبار ما در حوزه آبخیزداری هشت برابر شد در مجموع در حوزه آبخیزداری استان 123 میلیارد تومان اعتبارات سال 1400 است.

 

وی با اشاره به حوزه اقدام ملی مقابله با بیابان زایی سال 99، افزود: برای کنترل شن های روان و مراتع بیابانی بین هفت استان کشور اعتباراتی توزیع شد که تاکنون خراسان جنوبی طبق ارزشیابی سازمان، رتبه نخست در اقدام به موقع و پیشرفت فیزیکی بیشتر از تعهد استان یعنی 107 درصد را کسب کرده است و مازاد بر دیون چهار میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات به ما داده خواهد شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: اعتبار حوزه مقابله با بیابانزایی در سال گذشته 41 میلیارد تومان در سطح 21 هکتار بوده که در سال 99 به 99 میلیارد تومان رسیده و سال جاری اعتبار حوزه بیابان نیز به دو برابر خواهد رسید.

 

نصرآبادی گفت: در ایام هفته دولت 21 پروژه شامل پروژه های آبخیزداری، مدیریت مراتع و  عملیات جنگل و کنترل چرای دام با 38 میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

وی جمعیت بهره مند به صورت مستقیم و غیر مستقیم از محل افتتاح پروژه های هفته دولت را  13 هزار نفر و بیش از سه هزار و 500 خانوار عنوان کرد و گفت: 50روستا و آبادی تحت پوشش این پروژه ها قرار گرفته اند و بیش از 60 رشته منبع آبی در بالا دست آنها اجرای پروژه داشته ایم و حدود 260 نفر اشتغال پایدار روستایی در حین و بعد از اجرای پروژه داریم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات آبخیزداری بر حسب دستور استاندار  و بر اساس شاخص های محرومیت زدایی قرار شده به گونه ای برنامه ریزی شود تا اعتبارات بین تمام شهرستان ها اعتبارات توزیع شود.

 

نصرآبادی بیان کرد: همه شهرستان ها از قِبل پروژه های آبخیزداری بهره مند خواهند شد و 99 میلیارد اعتبار توزیع خواهد شد، در حوزه بیابانزدایی  25 هزار هکتار عملیات بیابان در حال اجرا است و شهرستان های طبس، بشرویه، زیرکوه  و نهبندان پروژه بیابانی بیشتری بر اساس کانون های فرسایش بادی خواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: 43 میلیارد تومان اعتبار مصوب بیابان بود که چهار میلیارد و 200 میلیون تومان به دلیل اینکه بیشتر از تعهد کار کرده بودیم تامین و اضافه بر سازمان است.

کد خبر 1087690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha