هنرمندان از کاستی‌های سبک زندگی غربی فیلم بسازند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان گفت: هنرمندان ما به نگاهی عمیق به سبک زندگی غربی از کاستی‌ها و بن‌بست‌های زندگی آنها فیلم بسازند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به مناسبت ماه محرم در حوزه هنری به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق آیات قرآن کریم شیطان قاطعانه می‌گوید من انسان‌ها را گمراه می‌کنم.

 

وی افزود: شیطان به شیوه جنگ روانی و عملیاتی که در فکر و احساس مردم انجام می‌دهد آنها را گمراه می‌کند، عملیات تبلیغاتی او برای گمراهی مردم به این شکل است که غیر خدا و  زندگی را زیبا جلوه می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با بیان اینکه درک زیبایی طبیعی دنیا باید شما را به خالق زیبایی برساند، عنوان کرد: باید درک زیبایی زندگی شما را شاکر خداوند کند. اگر کسی با محبت به شما هدیه زیبایی را داد شما به شخص او علاقه‌مند خواهید شد تا به هدیه‌ای که گرفتید و نمی‌گویید که هدیه تو زیباتر از خودت است؛ بنابراین اگر ما بدون آسیب و آفت حقیقت زیبایی دنیا را درک کنیم از خداوند دور نمی‌شویم اما شیطان آنچه از زیبایی دروغین دنیا وجود دارد را برای ما تزیین می‌دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایات دیگری اظهار کرد: در بخش دیگری از آیات قرآن خداوند می‌فرماید شیطان اعمال و رفتار غلط و سبک زندگی اشتباه انسان‌ها را برای آنها زیبا جلوه می‌دهد که گمراه شوند.

وی درباره وظیفه مومنان در مقابل این شیوه شیطان ابراز کرد: مومنان باید به کافران نشان دهند که شیطان به آنها دروغ گفته‌ است و زندگی آنها زیبا نیست. زمانی که دنیا برای کافران زیبا می‌شود زیبایی دروغین زندگی خود را ترویج می‌کنند، شاید کاری که ما در این چهل سال برای آن نیم قدم هم برنداشتیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز سبک زندگی غربی‌ها در چشم و ذهن بسیاری از مردم زیبا جلوه کرده است، گفت: در این حالت بسیاری زیبایی‌های زندگی خود مشاهده نمی‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان شیفته نمی‌تواند نقد کند، عنوان کرد: سبک زندگی غربی ذهن و فکر برخی را چنان تسخیر کرده است که به هیچ عنوان نمی‌توانند بن‌بست‌ها و کاستی‌های آنها را ببینند.

 

وی افزود: طرح گمراهی ابلیس از طریق زینت دادن دنیا طرح ساده‌ای نیست که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است، اگر ما لایه‌های درونی و عمیق فرهنگ و سبک زندگی غربی را خوب موشکافی نکنیم که چه اندوه و افسردگی بزرگی پشت لبخندهای ظاهری آنها قرار دارد نمی‌توانیم این جلوه دادن شیطان را درک کنیم چراکه شیطان کار خود را خوب بلد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با انتقاد از اینکه چرا دموکراسی غربی مورد ستایش برخی است، گفت: در کشور سوریه دو میلیون انسان بی‌گناه کشته، آواره، مجروح یا اسیر می‌‌شوند آن هم توسط تروریست‌هایی که مسئولان کشورهای غربی به ‌صورت رسمی از آنها حمایت می‌کنند آیا در این کشورها انسان نیست که اعتراض کند. اگر اعتراضاتی هم صورت گرفت توسط مسلمانان و عرب‌های ساکن در این کشورها بود. اگر آنها این مسائل را نمی بینند به این علت است که سبک زندگی غلط برای آن زینت داده‌ شده است.

 

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام که هر هنرمندی به وسیله هنر خود از کاستی‌های زندگی غرب فیلم بسازید و برای مردم کشورمان به نمایش بگذارید. امروز ما در جنگ رسانه‌ای با دشمنانی هستیم که در این زمینه بسیار قوی عمل می‌کنند. ما نمی‌خواهیم بگوییم کور باش دور باش و می‌خواهیم بگوییم به زندگی غربی درست نگاه کنید.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اخیراً یک فیلمی از غرب گرفته بودند که در آن نشان می‌داد آنجا زن و مرد هرکس باید خرج خود را بدهد در حالی که در کشور ما مردم مسئول نفقه زن است، این مساله که مرد نفقه زن را بدهد برای زنان اروپایی اصلا قابل تصور نیست آنقدر سبک زندگی غلط برای آنها زیبا جلوه داده شده است که ندادن خرجی توسط مرد برای زنان آنها پذیرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز مشکل ما این است که روشنفکرهای ما نمی‌فهمند دموکراسی غربی از دیکتاتوری بدتر است، عنوان کرد:‌ پنجاه سال پیش علامه طباطبایی فرمودند دموکراسی غربی از دیکتاتوری بدتر است چراکه بر مبنای کشتار و غارت قرار دارد. امروز اگر کشورهای غربی از ظلم و غارت دست بردارند شکست می‌خورند.

وی افزود: اگر ما در منطقه قیمت نفت را به حد مطلوب برسانیم به گدایی و التماس می‌افتند آن‌وقت می‌گوییم که قیمت ماشین آن‌ها چقدر می‌شود. آنها در دانش و تکنولوژی پیشرفت کردهند اما این هم بدون جنایت نبوده و بدون جنایت هم نمی‌توانند ادامه بدهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امثال کشور ژاپن هم با وجود پیشرفت مستعمره هستند و از خود اراده ندارند وقتی نخست‌وزیر آنها نزد رهبر ما می‌آید تا رهبر فرمودند ما از آن‌ها پیغام قبول نمی‌کنیم روی نامه‌ای می‌نشیند که با خود آورده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان گفت: برخی به پیشرفت چین اشاره می‌کنند در حالی که حاضر نیستند یک لحظه همچون آنها زندگی کنند در چین یک درصد فکر می‌کنند ۹۹ درصد مردم کار می‌کنند در ایران ۹۹ درصد فکر می‌کنند ۱ درصد کار می‌کنند.

 

کد خبر 1087746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha