زلفی گل نسبتی با وزارت علوم ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلفی گل نسبتی با وزارت علوم ندارد گفت: برنامه های زلفی گل سیاست های کلی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، روح الله ایزدخواه در  ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (2شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: 4 ملاک جدی برای تشکیل دولت اسلامی لازم است که عبارتند از تخصص، تعارض منافع، جوان گرایی و آرمان خواهی.زلفی گل استاد تمام شیمی بوده و مقالات ISI زیادی دارد و همچنین استاد نمونه و پژوهشگر سلامت است اما وزارت علوم چه نسبتی با وی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زلفی گل استاد تمام بوده و من شاگرد ایشان ام، اما ایشان باید علم شیمی را توسعه دهد و نسبتی با وزارت علوم ندارد؛ وزیر علوم با استاد تمامی فرق دارد و وزارت بهداشت نیز با فوق تخصص چشم و مغز تفاوت می کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند من خدمت جوان و خرد پیر را دوست دارم، گفت: افراد با سنین بالا می توانند بیایند و مشورت دهند اما نمی توانیم بگوییم فردی که 36 سال است معاونت جایی را دارد می تواند وزیر شود که اگر اینگونه بود زنگنه ها، جهانگیری ها و نعمت زاده ها نیز وزیر بوده اند.پس کی می خواهیم مدار بسته مدیریت و وزارت را بشکنیم، چرا به تحلیل های صد من یه غاز محافل سیاسی دل داده اما به امر حضرت آقا اهمیت نمی دهیم که فرموده اند دولت جوان حزب اللهی کلید حل مشکلات کشور است.

ایزدخواه برنامه های زلفی گل سیاست های کلی و حرف های قشنگی است اما ما انتظار داریم در 6 ماهه اول تحول را ببینیم لذا آقای رئیسی باید دولت را اصلاح کند و به سمت دولت جوان حزب اللهی برود و ما نیز از آن ها حمایت خواهیم کرد.تحصیلکردگان بیکار از بی سوادان بیکار بیشتر هستند که تبدیل به یک پدیده شده که باید به حل آن اهمیت داد.

همچنین سیدعلی یزدی خواه در مخالفت با برنامه‌های محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: برخی وزارتخانه‌ها مأموریت حال و فعلی کشور است مانند وزارت صمت و برخی وزارتخانه‌ها به آینده کشور مرتبط و آینده‌ساز هستند و برنامه‌های آنها معطوف به آینده است مانند وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم.به شخصیت آقا زلفی‌گل احترام می‌گذارم اما محدوده عمل و تجربه وی به دانشگاه همدان برمی‌گردد با حدود 4 یا 5 هزار نفر دانشجو در حالی که الان باید با میلیون‌ها نفر دانشجو، صدها واحد دانشگاهی و تعداد بالایی از اساتید مواجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر زلفی‌گل به عنوان وزیر انتخاب شود، کار فشرده و سنگینی را باید انجام دهد. سوابق، شوراها، مصوبات، دستورکارها، اولویت‌ها در این وزارتخانه بسیار مهم است، افق و دکترینی در خصوص مواجهه وی با آموزش عالی دیده نشده است، در برنامه وی به بعضی از موضوعات اصلا اشاره‌‌ای نشده است.

وی با تاکید براینکه زلفی گل برنامه مشخصی برای کنکور ندارد گفت: زلفی‌گل نماینده وزیر در برخی از شوراها و هیأت امناها و هیأت‌های ممیزی و ... است و کاملا با دولت فعلی همراه است. در 8 سالی که اساتید ما تحت شرایط شدید و فشارها بودند، هیچ جمله انتقادی از وی درباره این فضا نشنیدیم.به موضوع مهاجرت نخبگان واکنش خنثایی دارد و در مصاحبه اخیر خود درباره فرار نخبگان اعلام می‌کند که دنیا دهکده جهانی است و هر کس می‌تواند مهاجرت کند و انگیزه‌ای برای متقاعد کردن نخبگان کشور در خدمت به داخل کشور ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما وزیری قاطع، متفکر، خلاق و اهل تحول می‌خواهیم، رشد علمی کشور در این 8 سال به قهقرا رفته است، مقام معظم رهبری هر چه به دولت بی‌تدبیر تذکر می‌داد، محل اعتنا نبود؛ پروژه‌های پژوهشی ما به شدت تنزل پیدا کرده است.این وزارتخانه، وزارتخانه کلیدی کشور است و سرنوشت آینده کشور به آن مرتبط است. در هیچ وزارتخانه‌ای نباید مماشات کنیم و در این وزارتخانه بسیار بیشتر.

کد خبر 1087767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha