از توزیع نان صلواتی تا اطعام عزاداران در کانون رقیه خاتون(س)

دورائی از برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواری ماه محرم از توزیع نان صلواتی تا اطعام عزاداران در کانون رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخر بیجار آستانه خبرداد.

«فاطمه دورائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری سوگواری‌های ماه محرم در کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه اظهار کرد: این سوگواری‌ها با مشارکت هیئت امنای مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی در مسجد امام حسین(ع) روستای استخر بیجار آستانه اشرفیه برگزار شد.

 

مدیر کانون رقیه خاتون(س) روستای استخر بیجار آستانه اشرفیه غبارروبی و سیاهپوش کردن مسجد امام حسین(ع) را نخستین گام این کانون در آغاز سوگواری‌های محرم اعلام کرد و افزود: در دو روز نخست ماه محرم، ایستگاه صلواتی نان دایر و نانوایی‌های روستا پذیرای عزاداران حسینی بودند.

 

وی از تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نام حضرت رقیه خاتون(س) در شب سوم محرم خبر داد و بیان کرد: همچنین بسته‌های بهداشتی و تغذیه شامل ماسک و کیک تهیه و در این روز توزیع شد.

 

دورائی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی به همراه قرائت قرآن، زیارت عاشورا و دعای توسل را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نوجوانان و جوانان کانون در شب چهارم محرم بسته‌های شیر و ماسک را به نیت حضرت علی اصغر(ع) در این مراسم توزیع کردند.

 

وی برگزاری ویژه مراسم شهادت حضرت قاسم(ع) و علی اکبر(ع) در مسجد امام حسین(ع) با عزاداری نوجوانان و جوانان و توزیع غذای نذری بین سوگواران را از دیگر برنامه‌های کانون رقیه خاتون(س) روستای استخر بیجار عنوان کرد.

 

مدیر کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه ادامه داد: ویژه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نیز با میزبانی از سوگواران حسینی و توزیع بسته‌های غذای نذری به صورت بیرون‌بر در فضای باز مجاور مسجد برگزار شد.

 

وی با اشاره به روز جهانی مسجد که با ایام محرم مقارن شد از توزیع بسته‌های معیشتی با کمک یکی از خیرین روستا و گروه جهادی شهید «عباس حسن‌پور» خبرداد.

 

دورائی برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت هفته جهانی مسجد، تکریم یکی از خیرین فعال مسجد و قرائت زیارت عاشورا به صورت مجازی را از دیگر برنامه‌های این ایام کانون رقیه خاتون(س) عنوان کرد.

کد خبر 1087821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha