حجت‌الاسلام اباذر بیگی، در ویژه‌برنامه‌ی شبکه۵ صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی حاضر شد

«حجت‌الاسلام اباذر بیگی» به‌مناسبت هفته مساجد در ویژه‌برنامه‌ی شبکه ۵ صداوسیمای آذربایجان غربی حاضر شده و به معرفی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد پرداخت.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت‌الاسلام اباذر بیگی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربی به‌مناسبت هفته مساجد در ویژه‌برنامه‌ی شبکه 5 صداوسیمای آذربایجان غربی به‌همراه تنی چند از مسئولان کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان حاضر شد.

 این مسئول با بیان این‌که مساجد لنگر و سنگر اسلام و انقلاب هستند، گفت: در سایه مساجد توانستیم به اقتدار و پیروزی برسیم، جمهوری اسلامی ایران نماد بارز نقش مساجد در زندگی روزمره مسلمانان است.

 بیگی ادامه داد: مساجد از اولین روزهای تاسیس حکومت اسلامی از طرف پیامبر اسلام(ص) دارای جایگاه ویژه‌ای بوده‌است که بعد از گذشت بیش‌از 1400 سال همچنان توانسته‌است جایگاه رفیع خود در جامعه اسلامی را حفظ کند.

 وی حضور کانون‌های مساجد در کنار این پایگاه‌های اسلامی را برگ برنده‌ای برای ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد، و گفت: می‌توانیم در کانون‌های مساجد با برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، ‌هنری و مذهبی زمینه جذب جوانان به مساجد و همچنین ترویج آموزه‌های اسلامی و دینی بپردازیم.

 مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: خوشبختانه کانون‌های مساجد در طول حضور خود در کنار مساجد توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی را به فعلیت برسانند و در دفتر کار خود پیروزی‌های شگرفی را ثبت کنند.

گفتنی است، در ادامه برنامه «ابوالفتحی» مدیر کانون فاطمه زهرا سلام‌الله نیز با بیان این‌که کانون‌های مساجد نقطه عطف جوانان و مساجد هستند، گفت: کانون‌های مساجد در جوار مساجد امید بزرگی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

«حجت‌الاسلام سید فخرالدینی» مدیر کانون امام حسن عسکری نیز تصریح کرد: کانون‌های مساجد قوت قلبی برای مردم و هم چنین هدفی اسلامی برای جوانان به شمار می‌رود که می‌تواند در این کانون‌ها در کنار یکدیگر به فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

«وقری» مدیر کانون لیلةالقدر ارومیه نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی مساجد خاطرنشان کرد: مساجد با توجه به کارکردهایی که دارد در جامعه امروز باید بیشتر از گذشته فعالیت داشته باشند که خوشبختانه کانون‌های مساجد توانسته‌است در این مسیر پیشگام باشد.

کد خبر 1087850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha