مسجد محور فعالیتهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی است

ناصحی گفت:در تاریخ و گفتمان امامین انقلاب، پیوسته مسجد به‌ عنوان محور محلات و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی شناخته شده است و لذا باید با بهره‌گیری از روش‌های مختلف، مساجد را تقویت نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی ناصحی» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته مساجد، اظهارکرد: در تاریخ و گفتمان امامین انقلاب، پیوسته مسجد به‌ عنوان محور محلات و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی شناخته شده است و لذا باید با بهره‌گیری از روش‌های مختلف، مساجد را تقویت نمود.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه براساس همین اهمیت و جایگاه، شورای ششم شهر مشهد درصدد است که مساجد را در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به جایگاه واقعی برگرداند، گفت: سلول تربیت افراد در جامعه، خانواده است، از سوی دیگر خانواده نیز در محله زندگی می‌کند و محور محله نیز مسجد است.

 

وی مسجد را برخوردار از جایگاه محوری دانست و تصریح کرد: جایگاه اجتماعی مساجد را با همکاری دستگاه‌های مرتبط ارتقاء خواهیم داد، یکی از موضوعات دیگری که در کنار مساجد همیشه مطرح بوده، جایگاه فرهنگسراهاست؛ با توجه به فرهنگسراهای موضوعی که داریم، این مجموعه‌ها می‌توانند پشتیبان تخصصی مساجد باشند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم جوانگرایی در مساجد، گفت: جوانان باید با انگیزه وسط میدان قرار گیرند تا ماموریت‌ها را بتوانند برای ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

 

ناصحی با اشاره به ویروس کرونا، اظهارکرد: یکی از مهمترین موضوعات این روزهای جامعه ما شیوع این ویروس منحوس بوده که آسیب‌های شدیدی به همراه داشته است.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مساجد می‌توانند با کمک حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری در جهت تسکین آلام مردم و پشتیبانی آنها در حوزه‌های مادی و معنوی و روانی نقش موثری داشته باشند، گفت: در این عرصه، از طریق سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری به یاری و پشتیبانی معنوی خانواده‌های آسیب‌دیده باید رفت و در کنار طرح شهید سلیمانی، به نقش‌آفرینی پرداخت.

 

ناصحی خاطرنشان کرد: مداخله در بحث کرونا، حوزه‌ای فنی و تخصصی است و مدیریت شهری زیرساخت‌ها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهد تا مداخله پیشگیرانه داشته باشد؛ طبیعتا اگر برای کاهش و مقابله با کرونا هزینه نکنیم، چندین برابر برای درمان این ویروس باید هزینه شود.

کد خبر 1087855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha