«تطبیق هشدارهای امام حسین (ع) با زمان و جامعه فعلی» موضوع سخنرانی کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» در دهه دوم محرم

اکبری از برگزاری ویژه برنامه های عزاداری دهه دوم محرم در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)»، بخش «کردیان» با موضوع «تطبیق هشدارهای امام حسین (ع) با زمان و جامعه فعلی» خبر داد.

«مرتضی اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» جهرم در ایام محرم میزبان عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) و عزاداران حسینی است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)»، بخش «کردیان»، افزود: این کانون در دهه اول محرم، با برنامه ریزی های انجام شده به برپایی مجالس ومحافل عزاداری پرداخت که با توجه به شیوع بیماری کرونا سعی بر آن شدتا تمام تلاش بچه های مسجد در هر چه بهتر برگزار شدن این محافل همگام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه عزداری و سوگواری بچه های مسجد در ایام محرم به اشکال مختلف انجام شده است، عنوان کرد: سخنرانی حجت الاسلام رستاد امام جماعت مسجد به مدت 20 دقیقه از جمله برنامه هایی است که هر شب در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» انجام می شود.

 

اکبری ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم زنجیر زنی نیز توسط بچه های مسجد در دهه نخست محرم انجام شد و این برنامه نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا تنها به مدت یک ساعت برگزار شده است.

 

وی ادامه داد: روضه خوانی و سینه زنی نیز دیگر برنامه های این کانون فرهنگی و هنری بود که مدت زمان آن نیز 15 دقیقه بوده و در مجموع این مراسم ها در مدت 2 ساعت و نیم برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» عنوان کرد: از جمله سنت های حسنه بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری، حضور در مزار اهالی مسجد و هیات و قرائت فاتحه و ادای احترام به آنها است که این مراسم نیز امسال به همت بچه های مسجد برگزار شده است.

 

اکبری همچنین به برگزاری مراسم عزداری و سوگواری سید و سالار شهیدان  به همت کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)»، بخش «کردیان» در دهه دوم محرم اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم نیز با سخنرانی حجت الاسلام رستاد هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با موضوع «تطبیق هشدارهای حضرت امام حسین (ع) با زمان و جامعه فعلی» برگزار می شود.

 

کد خبر 1087872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha