جانمایی مساجد روستایی در طرح هادی انجام می شود/ مشارکت در مرمت مساجد مناطق حادثه خیز

کریمی با اشاره به ضرورت نیاز به احداث مساجد در روستاها گفت: جانمایی مساجد در طرح هادی روستایی و مشارکت در احداث این مراکز دینی انجام می شود.

«علی کریمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به احداث مساجد روستایی اظهارداشت: در طرح هادی جانمایی مراکز فرهنگی و خدماتی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود که یکی از این نهادها، مسجد و حسینه است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اصفهان ادامه داد: اختصاص زمین برای احداث مسجد از جمله اقداماتی بود که بنیاد مسکن در روستاها انجام داده و در بخشی از مراحل اجرا نیز همکاری داشته است.

 

وی با بیان اینکه مردم و اوقاف و امور خیریه در احداث مساجد فعالیت می کنند، تصریح کرد: پس از جانمایی واختصاص زمین مردم و نهادهای متولی کار را شروع می کردند که البته تا حد امکان بنیاد مسکن در این خصوص نیز همکاری مثل اختصاص مصالح ساختمانی داشته است.

 

کریمی یادآورشد: احداث خانه عالم نیز یکی دیگر از نهادهای فرهنگی بود که برای امام جماعت روستاها احداث می شد و این موضوع با اختصاص زمین و جانمایی، تبلیغات اسلامی مووضع احداث مسکن را انجام می داد.

 

*مشارکت در مرمت مساجد مناطق حادثه خیز

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق سیل و زلزله زده فعالیت عمرانی شامل بازسازی، مرمت و احداث مسکن و پل و جاده را انجام می دهد، تصریح کرد: در منطقه سرپل ذهاب اصفهان استان معین در بازسازی بود که در امر مرمت مسجد نیز مشارکت انجام گرفت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مناطق سیل زده و زلزله زده استان اصفهان هم چنین مشارکت و همکاری برای باسازی مساجد صورت گرفته اما عمده کار بر عهده مردم و نهادهای متولی در حوزه مسجد است.

 

کد خبر 1087911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha