۷۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

جلالی گفت: ۷۳ طرح عمرانی و اقتصادی طی هفته دولت سال جاری درشهرستان شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «ابوطالب جلالی» به مناسبت هفته دولت، بابیان اینکه طی هفته دولت سال جاری ۷۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود،گفت: برای این طرح‌ها ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

 

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرودبا اشاره به اینکه از این تعداد ۵۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود اظهارداشت: طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی هستند.

 

وی بابیان اینکه همچنین از میان طرح‌ها ۱۴ طرح در سطح شهرستان شاهرود کلنگ زنی خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

 

جلالی با اشاره به اینکه  سال گذشته در شهرستان ۸۸ طرح عمرانی و ۱۰ طرح اقتصادی بااعتباری بالغ‌بر ۶۶۰ میلیارد ریال طی هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند، اظهارداشت: مقایسه این دو آمار از افزایش اعتبارات عمرانی در شهرستان طی هفته دولت حکایت دارد.

 

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود بابیان اینکه این شهرستان نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر در حوزه آب است و این‌ موضوع از دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود، افزود: به این منظور ۸۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های آب اختصاص‌یافته است تا بتوان بخشی از نگرانی‌های مردم بخش بسطام، بی ارجمند و مرکزی را در این حوزه برطرف کرد.

 

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته میزان تولید آب در شهرستان شاهرود ۱۱ هزار لیتر بر ثانیه بود این در حالی است که به دلیل خشکسالی و نداشتن الگوی صحیح مصرف امروزه با کاهشی چشمگیر مواجه شدیم و این میزان به هشت هزار لیتر بر ثانیه کاهش یافته که نگرانی هایی برای دوره ۱۰ ساله بعدی ایجاد کرده است.

کد خبر 1087924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha