وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهادی دولت سیزدهم حافظ قرآن است

بار دیگر نوید امید در جامعه قرآنی وزیدن گرفت که در دولت سیزدهم، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حافظ قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بار دیگر نوید امید در جامعه قرآنی وزیدن گرفت که در دولت سیزدهم، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حافظ قرآن است. دکتر حجت‌الله عبدالملکی (زاده ۴ فروردین ۱۳۶۰) عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است. رئیس جمهور وی را در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس معرفی نمود.

عبدالملکی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است. او بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده‌است. مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای در مهر ۱۳۹۹، عبدالملکی را به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی منصوب کرد. وی از سال ۱۳۹۶ معاونت اشتغال کمیته امداد را برعهده دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خود از جمله نظریه‌پردازان اقتصاد مقاومتی است. او از منتقدان «اف ای تی اف» است و آن را برای ایران بی فایده و باعث از دست دادن شرکای این کشور برای دور زدن تحریم‌ها، و فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور می‌داند. همچنین وی منتقد برجام نیز هست.

این وزیر پیشنهادی که نزدیک به جبهه پایداری است در انتخابات ۱۳۹۵–۱۳۹۴ مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از نامزدهای فهرست اصولگرایان بود. عبدالملکی از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است و مردم از طریق برنامه تلویزیونی میدون و شبکه های خبر، شبکه افق و ... با این چهره قرآنی و اقتصادی آشنایی دارند؛ وی از داوران فصل‌های دوم و سوم مسابقه تلویزیونی میدون بوده‌ است که در خاطرۀ تصویری بینندگان به خوبی نقش بسته است که کاملاً با محیط کسب و کار و دغدغه های معیشتی و کارآفرین ها به صورت ملموس و تخصصی همراه بوده است.

بدون شک حجت الله عبدالملکی یکی از گزینه‌های موفق کابینه خواهد بود؛ از این رو امیدواریم رای اعتماد نمایندگان مجلس را بگیرد؛ زیرا یکی از نیروهای جوان، قرآنی، انقلابی، با دانش و دارای تفکر جهادی است که به واسطه فعالیت در حوزه اشتغال کمیته امداد، آشنایی کاملی با حوزۀ کاری این وزارتخانه دارد

 

احسان انصاری، فعال رسانه ای

کد خبر 1087961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha