شایسته سالاری در دولت سیزدهم، جریان خدمت به مردم را تسهیل می کند 

 عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: بی شک شایسته سالاری در دولت سیزدهم باعث تسهیل در جریان خدمت رسانی به مردم و زمینه سازی برای حل مشکلات کشور می شود.

مصطفی سعادت طلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت انتخاب و بکارگیری نیروهای شایسته و نخبه و کاردان در عرصه های مدیریتی و اجرایی اظهار داشت: متأسفانه وضعیت به گونه ای شده که عملاً بسیاری از متخصصین از سیستم های دولتی فراری شده اند و کسانی که حرف کارشناسانه برای گفتن دارند و از سویی دنبال منافع شخصی هم نیستند، روز به روز حضورشان در بدنه دولت کمرنگ تر می شود و این مساله یک آسیب جدی است.

 

وی افزود: به عقیده بنده باید زمینه ای فراهم شود که نخبگان کاربلد و در عین حال متخصص و متعهد بتوانند از دانش و مهارت خود برای حل مشکلات کشور به درستی استفاده کنند و لازمه این امر آن است که به معنای واقعی کلمه در دولت سیزدهم به دنبال تحقق اصل شایسته سالاری باشیم.

 

وی همچنین گفت: از سوی دیگر لازم است که مدیران و مسئولان ما به درک و فهمی برسند که با آینده فروشی و بی توجهی به ظرفیت عظیم نیروی انسانی نخبه و صرفاً با نگاه های کوتاه مدت و مقطعی نمی توان به حل مشکلات نائل آمد.

 

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شایسته سالاری و شایسته گزینی از جمله عواملی است که باعث تسهیل در جریان خدمت به مردم می شود و همین مساله زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات در کشور می گردد.

کد خبر 1088062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha