۱۶۹ میلیارد ریال پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیرجند افتتاح شد

در دومین روز از هفته دولت، ۱۶۹ میلیارد رسال پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان بیرجند امروز (۳شهریور) در دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

 

این پروژه ها همزمان با افتتاح  پروژه ارتقاء سایت همراه اول روستای خراشاد به تکنولوژی نسل 4 به بهره برداری رسیدند. جمعیت بهره مند از خدمات این سایت که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای آن 15 میلیارد ریال هزینه کرده، 300 خانوار است.

 

همزمان با حضور استاندار در روستای خراشاد، پروژه نوسازی و توسعه تجهیزات یک باب مرکز مخابراتی این منطقه با هزینه کرد چهار هزار میلیون ریال نیز افتتاح و بازدید شد.

 

در این مراسم پروژه های احداث 5 سایت جدید توسعه اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای آویج، سرحد، جلال سفلی،عینید بالا و خوشینه علیا برای بهره مندی 9 روستا به بهره برداری رسید.

 

ارتقاء 2 سایت همراه به تکنولوژی نسل 3 یا 4 در روستاهای خراشاد و شاخن،  احداث 2 سایت جدید توسعه شبکه تلفن همراه در روستاهای افکشت و آرویج برای برخورداری 6 روستا ، اجرای 40 کیلومتر فیبر نوری در دو دهستان باقران و شاخنات و نیز  راه اندازی 2 باجه خدمات بانکی روستایی در روستاهای خراشاد و مرک از جمله پروژه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در این مراسم افتتاح شد.

 

گفتنی است؛ اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این پروژه ها 169 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده تا سطح خدمات خود را در 19 روستای شهرستان بیرجند ارتقاء بخشد.

کد خبر 1088078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha