راه اندازی مرکز صلح و سازش در مساجد خمینی شهر

شیروانی از راه اندازی مرکز صلح و سازش در مساجد خمینی شهر تحت عنوان مصلحین خیر خبرداد.

«جمشید شیروانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان‏ به بهره گیری از ظرفیت مساجد برای گسترش فرهنگ صلح و سازش اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از سیاست های مهم قوه قضاییه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها است.

 

رئیس دادگستری خمینی شهر افزود: برای این اقدام مهم که جز آموزه های دینی و اعتقادی نیز می باشد باید توان مردمی نیز بکار گرفته شود که البته نقش مهمی نیز در ایجاد آرامش اجتماعی دارد.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز صلح و سازش در مساجد در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: مرکز صلح و سازش در مساجد خمینی شهر تحت عنوان مصلحین خیر راه اندازی می شود که اولین مرکز در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهر راه اندازی شد که یک فعالیت جدید بود.

 

رئیس دادگستری خمینی شهر ادامه داد: توسعه این دسته از مراکز در مساجد و دیگر بسترهای مردمی مورد توجه بوده و با ایجاد تیم توانمند در این عرصه شاهد اتفاقات خوبی برای مردم و حل اختلافات آنان خواهیم بود.

 

وی بیا بیان اینکه شوراهای حل اختلاف در این حوزه کمک می کنند، تصریح کرد: با تشکیل دفاتر صلح و سازش مردمی اختلافات خانوادگی و مالی و ملکی مورد بررسی و حل و فصل قرار می گیرد و در صورت ناکامی در انجام این ماموریت نهایتا پرونده به دادگاه فرستاده می شود.

 

شیروانی یادآورشد: در یک سال گذشته با تشکیل گروه صلح و سازش 200 پرونده قضایی در حوزه خانواده و اختلافات بین زوجین بررسی و منجر به صلح و سازش و رفع دعوا شده که این اقدامی ارزشمند برای جامعه و حفظ بنیان خانواده خواهد بود.

کد خبر 1088092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha