مدیران پاکدست می‌خواهیم /قصد من راستی آزمایی است و نه اقرار گرفتن

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: قصد من راستی آزمایی است و نه اقرار گرفتن

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، الیاس نادران در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(3شهریور)مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: در مجالس گذشته پیرامون موضوع حیف و میل کردن بیت‌المال بحث می کردیم که آیا حیفش بدتر است یا میل و به این نتیجه رسیدیم که تا میلی نباشد، حیفی اتفاق نمی‌افتد.نفوذ از پنجره فساد امروزه وارد کشور می‌شود، اگر فخری‌زاده‌‌های ما را مورد هدف قرار می‌دهند به دلیل وجود فساد در برخی بخش‌ها است. خدمت آقای خطیب (وزیر پیشنهادی اطلاعات) نیز گفتم که آنچه درباره فتنه سال 88 یا جریانات قم می‌گویند به کنار، شما با آن فسادهایی که در وزارت شکل گرفته چه خواهید کرد. ما مدیران پاکدست می‌خواهیم و مدیران اطلاعاتی و امنیتی باید از سلامت‌ترین افراد باشند. خدمت آقای اوجی نیز گفتم که قصد من راستی آزمایی است و نه اقرار گرفتن.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر پیشنهادی نفت داشتم به او گفتم که لیست اموال وی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، آیا دیده‌اید اما وی گفت که در جریان این موضوع نیست. سپس از وی پرسیدم که چند خانه داری و آقای اوجی پاسخ داد که 3 خانه؛ یکی در منطقه هروی تهران، یک خانه که از ارث همسرم به ما رسیده و یکی هم خانه پسرم است اما با توجه به استعلامی که از مراجع ذیصلاح گرفتم مشخص شد که وی 9 مورد اموال دارد لذا باید درباره کسی که به این صراحت خلاف واقع می‌‌گوید، تأمل کرد.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع دیگر نیز آقای اوجی گفت که آقای رستم قاسمی و کس دیگری کاری کرده‌‌اند اما فرد شاکی علیه من صحبت کرده است و من گفتم اگر قرار بود داستان‌پردازی می‌کردند باید علیه آقای قاسمی صحبت می‌شد اما وی به گزارش‌های اطلاعاتی استناد می‌کرد.به آقای مخبر نیز گفتم پرونده دیمیتریس کامبیس وقتی رو شد که دکل‌ها گم شد و کشتی‌ها را خوردند، این پرونده وقتی رو شد که او از فرودگاه حضرت امام (ره) از کشور خارج شد، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آن زمان کجا بودند؟

همچنین محمدتقی نقدعلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: در باب بودجه و درآمدها سه راه بیشتر نداریم، درآمدهای مالیاتی، منابع حاصل از فروش نفت و سایر درآمدها.در باب درآمدهای مالیاتی با توجه به وضع صنوف و مشکلات معیشتی و اقتصادی و درآمد پایین مردم نمی توانیم انتظار بالایی داشته باشیم. سایر درآمدها نیز وزارتی ندارند لذا باید در شرایط تحریمی و مشکلات این چنینی برای درآمد نفتی برنامه ریزی کنیم و وزارت مهم نفت را به کسی بسپاریم که می تواند جسارت فروش نفت را داشته باشد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حال که به برکت مجلس انقلابی و اقدام شجاعانه قانون لغو تحریم ها توانستیم اندکی در بحث فروش نفت نفس بکشیم و به حدود یک میلیون بشکه نفت برسیم، باید برنامه ریزی دقیق تر و صحیح تری بکنیم. من از آقای فتاح رئیس هولدینگ نفت وگاز بنیاد مستضعفان در خصوص آقای اوجی سوال کردم و وی  تاکید کرد که آقای اوجی در فروش گاز سابقه خوبی دارند اما موضوع فروش نفت مسئله متفاوت است.

وی ادامه داد: گشایش در فروش نفت و ورود ارز به داخل کشور نیاز اصلی و مسئله اصلی کشور است و باید برای آن برنامه ریزی ویژه ای داشت و اگر جرات و جسارت کافی برای این موضوع نباشد نمی توان موفق بود. نمایندگان برای این مسئولیت آقای رستم قاسمی را مناسب می دانستند و دیدیم که در زمان معرفی و ارائه برنامه ها ایشان دائم از وزارت نفت سخن می گفتند.

نقدعلی تاکید کرد: آقای اوجی باید اموال خود را شفاف بگوید و بگوید که چگونه زندگی کرده است، ما وزیر با اموال هزار میلیاردی و وزیری با 120 شرکت را فراموش نکرده ایم. ما در عرصه وزارت نفت سوالات زیادی داریم. ایشان در برنامه های خود مسئله معیشت بدنه وزارت نفت و کارکنان عملیاتی و قشر زحمتکش نیروهای میدان های نفتی را به خوبی تشریح و توضیح نداده بودند و ما از برنامه های ایشان اطمینان کافی را حاصل نکردیم.

کد خبر 1088111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha