پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد

فتوحی با اشاره به سنت حسنه اهدا خون در بین مردم گفت: پویش نذر خون که از ابتدای ماه محرم شروع شده تا پایان ماه صفر نیز در ۱۱ مرکز استان اصفهان ادامه دارد.

«علی فتوحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به ضرورت اهدا خون و نیاز بیماران به این همکاری و مشارکت مردمی اظهارداشت: با وجود نیاز به خون توسط بیماران، کرونا نیز بر این مهم سایه افکند و حجم زیادی از افراد اهدا کننده خون را کاهش داد.

 

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: ضرورت افزایش بستر برای اهدا خون و نهادینه سازی این فرهنگ ناب احساس می شود که پویش نذر خون در استان اصفهان از ابتدای ماه محرم شکل گرفت و این موضوع تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: 11 مرکز در شهرستان های استان اصفهان در این خصوص فعالیت می کنند و توانسته فرصت خوبی برای جلب مشارکت مردم باشد و با توجه به فعالیت در روزهای عاشورا و تاسوعا حسینی، مشارکت مردم افزایش یافته است.

 

*اهدا خون توسط هزار و 300 نفر در روز عاشورا و تاسوعا

 

فتوحی اضافه کرد: در روزهای عاشورا و تاسوعا هزار و 300 نفر از مردم استان اصفهان با مراجعه به مراکز انتقال خون، در این پویش مشارکت کردند.

 

وی میزان حضور روزانه مردم برای انتقال خون را 500 نفر اعلام کرد و گفت: 75 درصد از این افراد موفق به انجام اهدا خون می شوند.

 

مدیرکل انتقال خون اصفهان به مردم خیرخواه استان اصفهان توصیه کرد تا نسبت به این امر همت کنند و در ترویج فرهنگ اهدا خون نقش آفرینی کنند.

کد خبر 1088113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha